• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • کالیفرنیا دستمزد کارگران فست‌فود را ۲۰ دلار می‌کند! اما آیا به قیمت از دست رفتن شغل‌ها تمام می‌شود؟

کالیفرنیا دستمزد کارگران فست‌فود را ۲۰ دلار می‌کند! اما آیا به قیمت از دست رفتن شغل‌ها تمام می‌شود؟

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، به زودی در کالیفرنیا، دستمزد کارگران فست‌فود با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد. طبق قانون جدید، رستوران‌های فست‌فود ملزم می‌شوند حداقل دستمزد کارکنان خود را از ۱۶ دلار به ۲۰ دلار در ساعت افزایش دهند.

این افزایش دستمزد نگرانی‌هایی را در میان صاحبان رستوران ایجاد کرده است. آنها نگرانند که نتوانند از پس این هزینه‌های جدید بربیایند و مجبور به تعدیل نیرو یا کاهش ساعت کاری کارکنان شوند.

امیر صمادی، صاحب یک شعبه‌ی محبوب پیتزا “روند تِیبل” در سن‌حوزه، می‌گوید: «ما کارفرمایان باید توانایی پرداخت دستمزد داشته باشیم. در غیر این صورت، مجبور به تعطیلی می‌شویم یا ساعت کاری کارکنان را کم می‌کنیم. به هر حال، این یک باخت برای هر دو طرف است.»

از طرف دیگر، برخی کارشناسان و سازمان‌های کارگری از این قانون جدید استقبال می‌کنند. آنها معتقدند که افزایش دستمزد نه تنها به بهبود وضعیت معیشتی کارگران کمک می‌کند، بلکه در نهایت به نفع کسب‌وکارها نیز خواهد بود.

ژان کوهن، مدیر اجرایی شورای کار ساوث‌بِی می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری روی کارکنان در نهایت به سود کسب‌وکارهای کوچک است. با داشتن کارکنان باانگیزه و باثبات، هزینه‌های آموزش و تبلیغات کاهش پیدا می‌کند.»

با این حال، برخی کارگران فست‌فود در منطقه‌ی خلیج نیز نگران تأثیر این قانون بر کارفرمایان خود هستند. آنها نگرانند که افزایش دستمزدها منجر به تعدیل نیرو شود.

مشتریان نیز با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها درک می‌کنند که هم کارفرمایان و هم کارگران به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند، در عین حال، نگران بالا رفتن قیمت‌ها در نتیجه‌ی این افزایش دستمزد هستند.

  گزارش‌های جدید می‌گویند صورتحساب‌های PG&E در بی اریا بیش از دو برابر میانگین ملی است

یکی از مشتریان این فست‌فود می‌گوید: «همه چیز گران‌تر می‌شود و مردم برای تأمین مخارج زندگی به درآمد بیشتری نیاز دارند. اجاره‌ها هم در حال افزایش است، پس این موضوع از هر دو دیدگاه قابل درک است.»

قانون جدید همچنین شورایی برای فست‌فود تأسیس می‌کند که وظیفه‌ی آن نظارت بر تأثیرات این افزایش دستمزد بر صنعت و بررسی لزوم افزایش‌های بیشتر در آینده است.

این قانون جدید جدال و بحث‌های زیادی را به راه انداخته است. باید منتظر ماند و دید که آیا این افزایش دستمزد به نفع کارگران تمام می‌شود یا منجر به کم شدن فرصت‌های شغلی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان