• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • خبرگزاری حال وش: احضار و تهدید اعضای مسجد مکی توسط اداره اطلاعات پس از دیدار حسین رونقی با مولوی عبدالحمید

خبرگزاری حال وش: احضار و تهدید اعضای مسجد مکی توسط اداره اطلاعات پس از دیدار حسین رونقی با مولوی عبدالحمید

پیام جوان، حسین رونقی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق، در سفر به زاهدان با مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت این شهر، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حال وش، این دیدار در مسجد مکی زاهدان و در حاشیه سفر نوروزی رونقی به این شهر انجام شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با این دیدار، نیروهای امنیتی سه تن از اعضای استقبال مسجد مکی به نام های مولوی عبدالمالک ملک زاده، مولوی مهدی براهویی و مولوی نعمت الله ریگی را که راهنمای مسافران نوروزی بودند، احضار و تهدید کرده‌اند.

همچنین، تلفن‌های همراه چند تن از مهمانان نوروزی نیز از سوی افراد لباس شخصی در اطراف مسجد مکی به سرقت رفته و شیشه‌های برخی خودروهای مسافران هم توسط این افراد شکسته شده است.

فعالان بلوچ معتقدند اقدامات لباس شخصی‌های حکومتی در سرقت تلفن همراه و خودروهای مسافران نوروزی و شکستن شیشه‌ها با هدف ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از حضور مردم در مسجد مکی و دیدار با مولوی عبدالحمید انجام گرفته است.

دیدار رونقی با مولوی عبدالحمید در پی جمعه خونین زاهدان

دیدار حسین رونقی با مولوی عبدالحمید در حالی صورت می‌گیرد که پس از جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ و کشتار بیش از صد نفر به دست نیروهای حکومتی، مواضع مولوی عبدالحمید مورد استقبال جمع زیادی از مردم قرار گرفته و نام او به عنوان یکی از منتقدان جدی جمهوری اسلامی مطرح شده است.

بر اساس اسناد منتشر شده در پاییز ۱۴۰۱، همزمان با درخواست مقامات امنیتی برای بازداشت مولوی عبدالحمید، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با این درخواست مخالفت کرده و خواستار «بی‌آبرو» کردن او شده بود.

  حمایت محسن چاوشی و محسن نامجو از مهدی یراحی

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان