• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • پلیس موریِتا از استفاده از سرهای لِگو برای مخفی کردن هویت مظنونین منع شد

پلیس موریِتا از استفاده از سرهای لِگو برای مخفی کردن هویت مظنونین منع شد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، دپارتمان پلیس موریِتا در کالیفرنیا از طرف شرکت لِگو دستور گرفته است که دیگر به صورت دیجیتالی، سرهای لِگو را روی عکس‌های مظنونین قرار ندهد.

به گزارش فاکس نیوز دیجیتال، ستوان جرمی دورانت، سخنگوی پلیس موریِتا، در بیانیه‌ای گفت که گروه لِگو با این کار پلیس مخالفت کرده و خواستار توقف آن شده است.

دورانت گفت: «گروه لِگو با ما تماس گرفت و با احترام درخواست کرد که از استفاده از مالکیت معنوی آن‌ها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خودداری کنیم. ما قطعا این موضوع را درک می‌کنیم و با آن موافقت خواهیم کرد.

وی افزود: «در حال حاضر، ما در حال بررسی روش‌های دیگری برای ادامه انتشار محتوای خود به روشی جذاب و جالب برای دنبال‌کنندگانمان هستیم.»

دپارتمان پلیس موریِتا در پستی که روز سه‌شنبه در اینستاگرام منتشر کرد، توضیح داد که برای مخفی کردن هویت مظنونین طبق قانون ایالتی، تصاویر سرهای لِگو را روی صورت آن‌ها قرار می‌داده است.

در این پست آمده است: «از اول ژانویه، قانون جدیدی به اجرا درآمد که نحوه و زمان به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و تصاویر مظنونین توسط ادارات اجرای قانون در کالیفرنیا را محدود می‌کند.

این قانون جدید، لایحه مجلس ۹۹۴ و قانون جزایی ۱۳۶۶۵، اکنون به اجرای قانون اجازه نمی‌دهد که عکس‌های مظنونین را برای جرائم غیرخشونت‌آمیز به اشتراک بگذارد، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد.

همچنین، این قانون جدید، ادارات را ملزم می‌کند که عکس‌های مظنونین را پس از ۱۴ روز از رسانه‌های اجتماعی حذف کنند، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد.»

پلیس موریِتا در این پست می‌گوید: «ما به شفافیت خود با جامعه افتخار می‌کنیم، اما همچنین حقوق و حمایت‌های همه افراد را مطابق با قانون رعایت می‌کنیم؛ حتی مظنونین.

  سختی صاحب‌خانه شدن در Bay Area

سخنگوی پلیس پیش‌تر به فاکس نیوز دیجیتال گفته بود که اداره پلیس موریِتا مدت‌ها قبل از اجرای این قانون در اول ژانویه، از چهره‌های لِگو برای مخفی کردن صورت برخی از مظنونین جرایم استفاده می‌کرد.

وی گفت: «ما این کار را چند سال گذشته انجام داده‌ایم و برای ما تازگی ندارد.»

شرکت لِگو هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده است.

این اتفاق نشان می‌دهد که قوانین جدید مربوط به حریم خصوصی، چالش‌هایی را برای ادارات پلیس در نحوه به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مردم ایجاد کرده است.

پلیس موریِتا مجبور است راه‌های جدیدی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد جرائم و جنایتکاران پیدا کند، بدون اینکه هویت آنها را فاش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان