• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ابتلای کیت میدلتون همسر شاهزاده ویلیام، دومین شوک بزرگ سال در خانواده سلطنتی بریتانیا

ابتلای کیت میدلتون همسر شاهزاده ویلیام، دومین شوک بزرگ سال در خانواده سلطنتی بریتانیا

پیام جوان: کیت، همسر شاهزاده ویلیام وارث تخت سلطنت بریتانیا، روز جمعه سوم فروردین گفت پس از انجام یک عمل جراحی بزرگ شکم در ژانویه و تشخیص ابتلا به سرطان تحت شیمی‌درمانی پیشگیرانه قرار گرفته است.

این خبر پس از اعلام ابتلای چارلز پادشاه بریتانیا به سرطان در ماه فوریه، دومین شوک بزرگ به این کشور در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

کیت، ۴۲ ساله، پیشتر گفته بود برای تشخیص یک وضعیت نامشخص اما غیر سرطانی دو هفته را در ژانویه در بیمارستان گذراند.

اما حالا در یک پیام ویدیویی گفت آزمایش‌های بعدی نشان داد مبتلا به سرطان است و «بنابراین تیم پزشکی من توصیه کرد باید یک دوره شیمی‌درمانی پیشگیرانه انجام دهم و اکنون در مراحل اولیه این درمان هستم.»

این خبر جدیدترین مشکل سلامتی در خانواده سلطنتی بریتانیا است. چارلز، پادشاه بریتانیا در ماه فوریه اعلام کرد که باید برای سرطان معالجه شود و مجبور است وظایف عمومی سلطنتی خود را به تعویق بیندازد.

دفتر کیت میدلتون جزئیات بیشتری در مورد نوع سرطان کشف شده ارائه نکرد و گفت که شاهزاده خانم حق دارد حریم خصوصی خود را در این مورد حفظ کند و شیمی درمانی پیشگیرانه در فوریه آغاز شده است.

کاخ کنزینگتون پس از عمل جراحی کیت گفت: «شاهزاده خانم تا بعد از عید پاک به وظایف رسمی بازنخواهد گشت. اما غیبت او در فضای عمومی باعث گمانه‌زنی‌ها و شایعات وحشتناکی در رسانه‌های اجتماعی شده است.»

او و ویلیام تصمیم گرفتند بیماری او خصوصی بماند تا اینکه تعطیلات مدارس فرزندانشان، شاهزاده جورج ۱۰ ساله، پرنسس شارلوت ۸ ساله و شاهزاده لوئیس ۵ ساله از روز جمعه آغاز شود.

  باقر نمازی خواستار اقدامی عملی برای آزادی فرزندش از زندان جمهوری اسلامی شد

کیت گفت: «بهبودی بعد از عمل جراحی بزرگ برای شروع درمانم طول کشید. اما مهمتر از همه این بود برای جورج، شارلوت و لوئیس به روشی مناسب توضیح دهیم و به آنها اطمینان دهیم که حالم خوب است.»

کیت از زمانی که سایر اعضای خانواده سلطنتی در مراسم کلیسا در روز کریسمس شرکت کرده بود در هیچ مراسم عمومی ظاهر نشد.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که کیت باید از حریم خصوصی برخوردار باشد تا روی درمان خود تمرکز کند و در کنار خانواده‌اش باشد.

سوناک در بیانیه‌ای گفت: «پرنسس ولز از عشق و حمایت کل کشور در ادامه روند بهبودی برخوردار است.»

سوناک افزود: «او با اعلام وضعیت جسمانی خود شجاعت فوق‌العاده‌ای نشان داد زیرا در هفته‌های اخیر زیر فشار شدید قرار داشت و برخی از رسانه‌ها در سراسر جهان و در رسانه‌های اجتماعی با او رفتار ناعادلانه‌ای داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان