• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بلاتکلیفی دو تن از بازداشت‌شدگان اهل ایذه در زندان شیبان اهواز پس از گذشت بیش از هفت ماه حبس

بلاتکلیفی دو تن از بازداشت‌شدگان اهل ایذه در زندان شیبان اهواز پس از گذشت بیش از هفت ماه حبس

پیام جوان: منابع حقوق بشری از بلاتکلیفی دو تن از بازداشت‌شدگان اهل ایذه در زندان شیبان اهواز پس از گذشت بیش از هفت ماه حبس خبر دادند.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، احمد کی‌شمس، ۲۷ تیر ۱۴۰۲، و روح‌الله خسروی، اول شهریور ۱۴۰۲، بازداشت شده و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند.

اتهامات احمد کی‌شمس که از بیش از هشت ماه گذشته در بازداشت بسر می‌برد «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است.

درباره اتهامات روح الله خسروی، ۳۴ ساله و پدر دو فرزند، به رغم گذشت بیش از هفت ماه از بازداشت او هیچ خبری منتشر نشده است.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، این شهروند اهل ایذه در طول بازداشت تحت شکنجه و بازجویی‌های مستمر قرار داشته و از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است.

بنا بر این گزارش، مقامات زندان و اداره اطلاعات خوزستان نیز از اطلاع‌رسانی درباره اتهامات روح‌الله خسروی خودداری کرده‌اند.

در تازه‌ترین گزارش «خانه آزادی»، حکومت ایران از جمله ناقضان آزادی در سال گذشته میلادی معرفی شده و ایران از لحاظ برخورداری از شاخص آزادی همچنان به عنوان کشوری «غیر آزاد» شناخته شده است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، هم وضعیت حقوق بشر در ایران را «واقعیت تلخ» توصیف کرده و از جامعه بین‌المللی خواسته تا در مقابل نقض گسترده حقوق بشر در ایران سکوت نکنند.

  British lawmakers rule out no-deal Brexit

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان