• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • فرمانده ارشد ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: تهران تامین کننده سلاح برای حوثی‌ها است

فرمانده ارشد ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: تهران تامین کننده سلاح برای حوثی‌ها است

پیام جوان: فرمانده ارشد ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز پنجشنبه دوم فروردین با حضور در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که تهران تامین کننده سلاح برای حوثی‌ها است و باید هزینه‌های این اقدام را بپردازد.

او در ادامه افزود: «اتحاد ایران با چین و روسیه برای جهان خطرناک است.»

به نقل از صدای آمریکا، مایکل کوریلا در این نشست، از دولت ایالات متحده و نهادهای بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از ارائه تسلیحات ایران به گروه‌های نیابتی‌اش بیشتر تلاش کنند. او از سازمان ملل هم خواست با فعال کردن مکانیسم بازرسی کشتیها از قاچاق سلاح به گروههای خرابکار جلوگیری کند.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ادعای شورشیان حوثی یمن درباره حمایت از ساکنان غزه را «مضحک» دانست و افزود: «این گروه با وجود ادعای حمایت از مردم غزه، حتی یک قرص نان هم برای آنها تهیه نکرده است.»

فرمانده سنتکام همچنین اتحاد رو به رشد بین جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه را «بسیار نگران» و دارای «پیامدهای جهانی» خواند و تصریح کرد: «اکنون حکومت ایران به چین متکی است و دولت روسیه به حکومت ایران. تهران علیرغم تحریمهای آمریکا ۹۰ درصد نفت خود را به چین می‌فروشد، بنابراین، در واقع، چین از رفتار خرابکارانه و بدخواهانه جمهوری اسلامی در منطقه حمایت مالی می‌کند. حکومت ایران صدها پهپاد در اختیار روسیه قرار‌ می‌دهد و امروز به جایی رسیده‌اند که یک کارخانه برای روسها ساخته‌اند تا خودشان پهپاد تولید کنند.»

فرمانده ارشد ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ۱۷ اسفند گذشته هم با حضور در جلسه‌ کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: جمهوری اسلامی خاورمیانه را به «کانون بحران‌ها» تبدیل کرده است و کلید بازدارندگی این است که تهران بفهمد این رفتار برایش عواقب بدی دارد.

  ارزش دلار و یورو در بازار امروز تهران - ۱۱ اردیبهشت

مایکل کوریلا اضافه کرد: «جمهوری اسلامی با حمایت نظامی از حماس در غزه و حوثی‌ها در یمن خاورمیانه را وارد بحران کرده و با عملیاتی کردن همه نیروهای نیابتی شب‌نظامی خود در سوریه و عراق و لبنان، منطقه را در بی‌ثبات‌ترین وضعیت ۵۰ سال اخیر قرار داده است.»

کشورهای عضو گروه هفت نیز هفته گذشته نسبت به انتقال موشک‌های بالستیک از سوی حکومت ایران به روسیه برای استفاده در جنگ برضد اوکراین هشدار داده و اعلام کردند:«در صورت این انجام این انتقال، ما آماده پاسخ سریع و هماهنگ از جمله اقدامات جدید و مهم علیه ایران هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان