• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مجسمه‌ساز ابوالفضل پورحسینی در زندان کرج با ممنوعیت ملاقات روبرو شد

مجسمه‌ساز ابوالفضل پورحسینی در زندان کرج با ممنوعیت ملاقات روبرو شد

پیام جوان: ابوالفضل پورحسینی، مجسمه‌ساز و دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران، که در حال حاضر در زندان مرکزی کرج زندانی است، پس از اعتصاب غذا در اعتراض به “شرایط ناعادلانه خود” با ممنوعیت ملاقات با خانواده مواجه شده است.

اعتراض به پرونده‌سازی و اتهامات جدید

به گزارش منابع حقوق بشری، آقای پورحسینی که به اتهامات مرتبط با “عرفان حلقه” به پنج سال حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شده بود، از اوایل بهمن ۱۴۰۲ در اعتراض به “پرونده‌سازی و انتساب اتهامات جدید و شرایط ناعادلانه خود” دست به اعتصاب غذا زده بود.

انتقال به سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات

در پی اعتصاب غذا، مقامات زندان این زندانی عقیدتی را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند و پس از پایان اعتصاب نیز “حدود دو ماه است که همسر و فرزندانش از ملاقات” با او “منع شده‌اند و در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند.”

محکومیت به چهار سال حبس در پرونده جدید

بر اساس گزارش‌ها، در پرونده جدیدی که در زندان برای آقای پورحسینی تشکیل شده، وی توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج به اتهام “تبلیغ علیه نظام و اغوا و تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به “چهار سال حبس، دو سال تبعید، پرداخت ۳۰ میلیون تومان جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور، و ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی” محکوم شده است.

سابقه بازداشت و محکومیت

ابوالفضل پورحسینی پیش از این نیز در سال ۱۴۰۱ “به دلیل شرکت در کلاس‌های عرفان حلقه در قم بازداشت” شده و مدتی بعد با “قرار تأمین کیفری” آزاد شده بود.

وضعیت نامشخص و نگرانی خانواده

همسر و فرزندان آقای پورحسینی از وضعیت او در زندان ابراز نگرانی کرده و خواهان لغو ممنوعیت ملاقات و رسیدگی عادلانه به پرونده وی شده‌اند.

  Deadly cyclone lashes southeast Africa

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان