• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حمایت معاون رئیسی از صدیقی در بحبوحه اتهامات زمین‌خواری

حمایت معاون رئیسی از صدیقی در بحبوحه اتهامات زمین‌خواری

پیام جوان: محسن منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، در واکنش به اخبار منتشر شده درباره کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، آنها را “تخریب ناجوانمردانه یک چهره انقلابی” دانست.

منصوری در اظهاراتی گفت: “آیت‌الله صدیقی از روحانیون انقلابی عصر ما است که در مسئولیت‌های متعدد، جز به خدمت به مردم فکر نکرده است.”

حمایت معاون رئیسی از صدیقی در حالی صورت می‌گیرد که ماجرای “زمین‌خواری” او و خانواده‌اش همچنان در صدر اخبار رسانه‌های داخلی قرار دارد.

روزنامه اعتماد در گزارشی به این موضوع پرداخته و به گفتگوی صدیقی با خبرنگار صدا و سیما و ادعای “جعل امضای” او برای انتقال سند باغ چهار هزار متری به نام خودش اشاره کرده است.

این روزنامه از صدیقی پرسیده است: “آن کسی که در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ به دفترخانه رفته و سند انتقال باغ را به موسسه امضا زده چه کسی بوده است؟”

اعتماد همچنین به تناقض در سخنان صدیقی اشاره کرده و نوشته است: “شما منتشرکنندگان خبر درباره خود را به شرارت و تلاش برای ضربه زدن به اعتقادات مردم و لطمه‌زدن به چهره‌های مورد وثوق آنها متهم کردید. در عین حال درباره اتهامی که به شما وارد شده، گفتید بدون اینکه دادگاهی در این باره حکم دهد، متهم‌تان کرده‌اند. چگونه خودتان دیگران را بدون اینکه دادگاهی آنها را محکوم کند، متهم می‌کنید ولی نوبت به خودتان که می‌رسد می‌گویید حکمی در کار نیست؟”

کاظم صدیقی پس از افشاگری یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، درباره پرونده زمین‌خواری در “مدرسه علمیه امام خمینی” به صدر اخبار آمد.

سلطانی گفته بود که مالکیت باغ ۴۲۰۰ متری با ارزش تقریبی “هزار میلیارد تومان” به شرکتی متعلق به صدیقی و بستگانش منتقل شده است.

  READ: Lindsey Graham letter to Mueller

صدیقی در واکنش به این افشاگری‌ها ابتدا مدعی شد که امضای او جعل شده است. او چند روز بعد در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما این موضوع را “شرارت دشمن‌شاد‌کن” خواند و مدعی شد که هدف از این “الم‌شنگه”ها و افشاگری‌ها، بی‌اعتقاد کردن مردم است.

تاکنون مقامات قضایی درباره این پرونده اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

این پرونده بار دیگر بحث فساد در میان مقامات مذهبی و دولتی ایران را داغ کرده است.

بسیاری از مردم خواستار شفاف‌سازی و برخورد قاطعانه با متخلفان هستند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان