• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سلمان سامانی، معاون وزیر کشور دولت روحانی، از کانادا اخراج می‌شود

سلمان سامانی، معاون وزیر کشور دولت روحانی، از کانادا اخراج می‌شود

پیام جوان: دادگاه مهاجرت کانادا حکم اخراج سلمان سامانی، قائم‌مقام وزیر کشور دولت روحانی را به دلیل نقض حقوق بشر صادر کرد.

به گزارش وبسایت خبری گلوبال‌نیوز، سامانی دومین مقام ارشد جمهوری اسلامی است که تحت تحریم‌های تصویب‌شده در سال ۲۰۲۲ از کانادا اخراج می‌شود. پیش از او، مجید ایرانمنش، مدیر کل پیشین پشتیبانی و فن‌آوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری اسلامی با حکم دادگاه از کانادا اخراج شده بود.

بخشی از دادخواست ارائه شده به دادگاه علیه سامانی، بر یک نشست مطبوعاتی پس از سرکوب اعتراضات سراسری آبان ۹۸ متمرکز بود که سامانی در آن به‌ عنوان سخنگوی وزارت کشور حضور داشت.

سامانی در جلسه ۱۹ بهمن‌ماه کمیسیون مهاجرت و پناهندگی کانادا تایید کرد که زیر نظر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر وقت کشور، فعالیت می‌کرده اما مدعی شد از دستور او به نیروهای پلیس برای کشتار ایرانیان معترض اطلاع نداشته است.

او در عین حال ادعا کرد که رخدادهای سال ۹۸ «چنان او را آشفته» کرد که تصمیم به ترک دولت گرفت اما در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود، تا دو سال بعد هم به کار خود در وزارت کشور جمهوری اسلامی ادامه داده گفت:«من برای کمک به مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا و کمک به مردم ایران تصمیم گرفتم در وزارت کشور بمانم.»

گلوبال‌نیوز همچنین از بررسی پرونده سومین مقام بلندپایه جمهوری اسلامی برای اخراج از کانادا خبر داده اما اسمی از او نبرده است.

در حال حاضر پرونده دستکم ۹ ایرانی دیگر به اتهام وابستگی به «رژیم تهران» برای اخراج از کانادا در دست بررسی است.

تحریم وابستگان جمهوری اسلامی از سوی دولت کانادا در پی سرکوب و کشتار گسترده معترضان در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

  سلمان سامانی، از مقامات ارشد وزارت کشور دولت روحانی در آستانه اخراج از کانادا

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان