• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • رییس پیشین سازمان نظام پزشکی: ایران در آینده‌ای نزدیک با سقوط سیستم پزشکی روبرو خواهد شد

رییس پیشین سازمان نظام پزشکی: ایران در آینده‌ای نزدیک با سقوط سیستم پزشکی روبرو خواهد شد

پیام جوان: رییس پیشین سازمان نظام پزشکی با هشدار درباره وضعیت طبابت و پزشکی کشور گفت، ایران در آینده‌ای نزدیک با سقوط سیستم پزشکی روبرو خواهد شد.

به ننقل از صدای آمریکا، مصطفی معین طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود، سوء مدیریت مزمن در وزارت بهداشت، سرمایه‌گذاری نکردن در سلامت مردم، سیاست‌گذاری غیرعلمی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، مشکلات حاد معیشتی کادر پزشکی، ترویج شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی در صداوسیما، تحقیر جامعه پزشکی و در نتیجه مهاجرت و «بلکه فرار سیل‌آسای پزشکان و پرستاران» از ایران را عمده مشکلات جامعه پزشکی کشور دانست.

او در ادامه اضافه کرد، «از چند ماه قبل بارها نسبت به وضعیت پزشکی کشور هشدار دادم؛ هرچند که انتظار گوش شنوا، دل بیدار، دلسوزی و درک اهمیت این فاجعه را از مسئولان مربوط نداشته و ندارم.»

رییس پیشین سازمان نظام پزشکی همچنین مهاجرت دکتر مازیار غلامپور، فوق تخصص جراحی قلب کودکان را «فاجعه‌‌ای پزشکی و انسانی» خواند و به نقل از او تصریح کرد، «دستمزد جراحی قلب کودکان در ایران از تعویض روغن و فیلتر ماشین ارزان‌تر و اوضاع معیشتی پزشکان در بخش دولتی نابه‌سامان است، به همین علت خطر انقراض رشته جراحی قلب کودکان در ایران به شدت وجود دارد.»

سازمان نظام پزشکی ایران ۲۶ اسفندماه با تایید مهاجرت نفر اول جراحی قلب اطفال از ایران اعلام کرد با خروج دکتر مازیار غلامپور، ۶۳۸ کودک نیازمند جراحی قلب با خطر مواجه شده‌اند.

رئیس بخش پیوند قلب کودکان بیمارستان شهید رجایی نیز گفت کشور در حال حاضر با کمبود شدید جراح قلب اطفال روبرو است و بیماران برای این عمل باید تا ۲ الی ۳ سال در انتظار بمانند.

  WNBA will show off a new look on a larger TV platform, but other issues linger

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری روز ۱۸ دی‌ گفته بود ریشه مهاجرت در ایران اقتصادی نیست و مردم به واسطه نداشتن تصویر روشن از آینده، مهاجرت می‌کنند.

رسانه‌های ایران هم بهمن ماه امسال از افزایش ۲۰۰ درصدی درخواست پزشکان برای دریافت اوراق و نامه‌های اداری مورد نیاز برای مهاجرت خبر داده‌ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان