• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • فرماندار ویرجیانا در بیانیه‌ای ماه مارچ را به طور رسمی ماه میراث ایرانی اعلام کرد

فرماندار ویرجیانا در بیانیه‌ای ماه مارچ را به طور رسمی ماه میراث ایرانی اعلام کرد

پیام جوان: گلن یانکین، فرماندار جمهوری‌خواه ویرجینیا، به موجب اختیاراتی که توسط قانون اساسی مشترک‌المنافع ویرجینیا به او اعطا شده، در بیانیه‌ای ماه مارچ را به طور رسمی ماه میراث ایرانی اعلام کرد.

یانکین که از زمستان ۱۴۰۰ عهده‌دار فرمانداری ویرجینیاست، این تصمیم را با توجه به حضور بیش از ۲۰ هزار ایرانی موفق در ویرجینیا گرفته است.

در بیانیه فرماندار ویرجینیا با اشاره به قدمت تمدن پارسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، و برگزاری جشن نوروز – جشن آغاز بهار و هماهنگی بین طبیعت و حیات – در ماه مارس، این ماه (برابر با یازدهم اسفند تا یازدهم فروردین) را ماه میراث ایرانی اعلام کرده است.

از میان بیش از یک و نیم میلیون ایرانی مقیم ایالات متحده، ویرجینیا، چهارمین جمعیت ایرانیان در ویرجینیا سکونت دارند. نزدیک به نیمی از ایرانی-آمریکاییان ساکن کالیفرنیا هستند، و بزرگترین جمعیت ایرانی‌تبارهای آمریکا را تشکیل می‌دهند. پس از کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک و ویرجینیا قرار دارند.

ایرانیان در میان گروه‌های مهاجر، از بالاترین تحصیلات برخوردارند و در مشاغل دولتی و خصوصی بسیار موفق هستند.

هر چند که بیشترین تعداد ایرانیان همزمان با انقلاب سال ۵۷ و پس از آن به ایالات متحده آمدند، سابقه‌ حضور ایرانیان در آمریکا به ۱۵۰ سال پیش از استقلال این کشور برمی‌گردد. نخستین ایرانی که به آمریکا مهاجرت کرد، یک ایرانی ارمنی‌تبار به نام مارتین ارمنی بود که در سال ۱۶۱۸ میلادی (۹۹۷) خورشیدی – یعنی زمانی که آمریکا تنها یک مستعمره بود – و ارد شهر جیمزتاون ویرجینا شد.

متن بیانیه گلن یانکین، فرماندار ویرجینیا:

ماه میراث ایرانی

با توجه به این که تمدن پارسی، بزرگترین گروه قومی ایران، یکی از کهن‌ترین تمدن‌های روی زمین است که بیش از پنج هزار سال قدمت دارد؛ و با توجه به این که ایالت ویرجینیا نزدیک به ۲۰ هزار ایرانی‌تبار را در خود جای داده، که چهارمین جمعیت ایرانیان در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد؛ و از آنجا که ایرانیان به چشم‌انداز تجاری و اقتصادی ویرجینیا کمک می‌کنند؛ و با در نظر گرفتن این که ایرانیان به عنوان اعضای تحصیل کرده، موفق و بااحترام جامعه بالاترین درصد مشاغل حرفه‌ای و مدیریتی را در بین گروه‌های قومی دارند؛ و با توجه به این که مطالعه‌ای در اداره کسب ‌و کارهای کوچک نشان می‌دهد که مهاجران ایرانی در میان ۲۰ گروه مهاجران برتر با بالاترین میزان مالکیت کسب ‌وکار هستند و میزان مالکیت تجاری آنها در اقتصاد آمریکا بالاتر از ۲۱درصد است؛ و با توجه به این که ایرانیان آمریکایی به عنوان صاحبان مشاغل، پزشکان، وکلا، مهندسان و مربیان، با تولید درآمد خالص نزدیک به ۳ میلیارد دلار در سال، از زیرساخت‌های ایالات متحده حمایت می‌کنند؛ و با در نظر گرفتن این که بیشتر ایرانیان به عنوان مهاجر و پناهنده، داستان‌هایی از سختی و استقامت دارند و دیکتاتوری و آزار مذهبی را در سرزمین خود تحمل کرده ‌اند؛ و با توجه به این که ایرانیان آمریکایی در خانه جدید خود سختی را به موفقیت تبدیل کرده، و کشور بزرگ ما را غنی و تثبیت کرده‌اند تا آن را به جایی بهتر از آنچه که پیدا کرده‌اند تبدیل کنند و به تقویت روح ویرجینیا کمک کرده‌اند؛ و با در نظر گرفتن این که در ماه مارس، ایرانی‌تباران، نوروز – این میراث ایرانی – را، که آغاز سال نو، آغاز بهار، و جشن هماهنگی بین طبیعت و زندگی است، جشن می‌گیرند؛

  قیمت طلای آمریکا با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۱۹۸۰ دلار رسید

و با توجه به این که شهروندان تشویق می شوند تا در فعالیت‌هایی شرکت کنند که برای شناسایی، درک و قدردانی از کمک های ایرانیان آمریکایی طراحی شده است،

بنابراین، من، گلن یانکین، ماه مارس ۲۰۲۴ را به عنوان ماه میراث ایرانی در ویرجینیا به رسمیت می‌شناسم و همه شهروندانمان را به پاسداشت آن فرامی‌خوانم.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان