• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • تصمیم وزیر پیشین خزانه‌داری آمریکا برای سازماندهی یک گروه سرمایه‌گذاری برای خرید تیک‌تاک

تصمیم وزیر پیشین خزانه‌داری آمریکا برای سازماندهی یک گروه سرمایه‌گذاری برای خرید تیک‌تاک

پیام جوان: استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری پیشین ایالات متحده، روز پنج‌شنبه به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت که قصد دارد یک گروه سرمایه‌گذاری برای خرید «تیک‌تاک» سازماندهی کند؛ تصمیمی که یک روز پس از رای مجلس نمایندگان به ممنوعیت این اپلیکیشن ویدیویی محبوب در آمریکا اعلام می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد که به‌موجب آن شرکت مالک اپلیکیشن «تیک‌تاک» در صورت خودداری از فروش این رسانه اجتماعی، با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد. «تیک‌تاک» زیرمجموعه یک شرکت فناوری چینی به نام «بایت‌دنس» است.

استیون منوشن، که در کابینه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خدمت می‌کرد، به سی‌ان‌بی‌سی گفت تیک‌تاک، با بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی، «باید متعلق به کسب‌و‌کار آمریکایی باشد. چینی‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند که یک شرکت آمریکایی مالک چنین اپلیکیشنی در چین باشد.»

او در مورد این که چه کسانی ممکن است در گروه سرمایه‌گذار احتمالی یا ارزش‌گذاری این اپلیکیشن گنجانده شود، جزئیاتی ارائه نکرد.

با توجه به نگرانی‌ها مبنی بر این که مالکیت و کاربرد فعلی تیک‌تاک تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده به شمار می‌آید، طرح ارائه شده در مجلس نمایندگان در مورد لزوم تغییر مالکیت یا اعلام ممنوعیت آن در آمریکا، با ۳۵۲ رأی موافق در مقابل ۶۵ رأی مخالف، بالاتر از حدنصاب دو سوم کل آرا، تصویب شد.

قانونگذاران سنا گفته‌اند مصوبه مجلس نمایندگان را به‌طور کامل بررسی خواهند کرد و چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا تصریح کرده است که «با رؤسای کمیته‌های مربوطه برای تعیین مسیر طرح، مشورت می‌کند.»

هرچند مشخص نیست این طرح در سنا نیز از حمایت حداکثری مانند مجلس نمایندگان برخوردار شود، اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته است اگر این قانون پس از تصویب سنا به کاخ سفید بیاید، آن را امضاء خواهد کرد.

  مربی بسکتبال دختران دبیرستانی در شمال کالیفرنیا متهم به سوء رفتار جنسی شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان