• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تکذیب اخراج اساتید؛ استاد دانشگاه تهران: من اخراج نشده‌ام، منفصلم کرده‌اند!

تکذیب اخراج اساتید؛ استاد دانشگاه تهران: من اخراج نشده‌ام، منفصلم کرده‌اند!

پیام جوان: در حالی که محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، بار دیگر مدعی شده که هیچ استاد معترضی از این دانشگاه اخراج یا برکنار نشده، آذین موحد، استاد دانشکده هنرهای زیبا، از دریافت حکم انفصال از خدمت خود خبر داد.

تناقض در سخنان رئیس دانشگاه و واقعیت

مقیمی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر گفته بود: “هیچ استاد اخراجی در دانشگاه تهران نداریم… عده‌ای قلیل در حد سه چهار نفر، با کمک برخی رسانه‌های معلوم‌الحال، در فضای مجازی هیاهو می‌کنند.”

اما خانم موحد در پاسخ به این سخنان می‌گوید: “بسیار خوب، شاید اخراج را درست گفته باشند، اما باید از ایشان پرسید اساتیدی که ممنوع الکار، تعلیق، منفصل از خدمت و قطع رابطه شده‌اند چطور؟”

استاد اخراج شده کیست؟

آذین موحد، دارای فوق دکترای موسیقی از دانشگاه هاروارد، سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران از سال ۷۲ را دارد. او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه‌های پرتلند و آیونین یونان را داشته و در کنسرت‌های متعددی در جهان به عنوان نوازنده فلوت حضور داشته است.

اخراج غیرقانونی

خانم موحد با تاکید بر اینکه اساسا بر اساس قانون، دانشگاه‌ها حق اخراج اساتید رسمی تمام وقت را ندارند، می‌گوید: “من را به جرم همراهی با اعتراضات دانشجویی از دانشگاه اخراج کرده‌اند.”

ابعاد گسترده‌تر ماجرا

مرکز مشاوره حقوقی دادبان در گزارشی اعلام کرده که در دو سال اخیر بیش از ۶۶ استاد دانشگاه اخراج، تعلیق و یا مجبور به استعفا شده‌اند.

همچنین، اعضای ۷ انجمن علمی کشور در بیانیه‌ای به اخراج گسترده اساتید و برخوردهای امنیتی با دانشجویان هشدار داده و اعلام کرده‌اند که اضمحلال تدریجی و شتابناک نهاد علم، ناکارآمدی نظام حکمرانی را تشدید می‌کند.

  آمریکا رسما از معاهده پاریس خارج شد

این تناقضات و گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخلاف ادعای رئیس دانشگاه تهران، اخراج و برخورد با اساتید معترض در دانشگاه‌ها به طور گسترده در حال انجام است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان