• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تبرئه مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ راننده مقصر شناخته شد

تبرئه مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ راننده مقصر شناخته شد

پیام جوان: وکیل اولیای دم دو خبرنگار کشته شده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در سال ۱۴۰۰، از تبرئه تمام مدیران متهم در این پرونده خبر داد و گفت: “راننده اتوبوس به عنوان مقصر شناخته شده است.”

سبحان نجفقلیان در گفتگو با ایسنا گفت: “اعتراض ما به قرار منع تعقیب برای مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه رد شد و مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه نیز مجرم شناخته نشدند.”

او افزود: “راننده اتوبوس به پرداخت دیه به خانواده‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دیه مجروحان، و همچنین شش ماه حبس محکوم شده است.”

نجفقلیان در پایان تاکید کرد که “به این حکم اعتراض خواهیم کرد و خواهان رسیدگی به آن در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی هستیم.”

حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در بامداد دوم تیر ۱۴۰۰ رخ داد. در این حادثه که در ۱۵ کیلومتری پیرانشهر رخ داد، دو خبرنگار جان خود را از دست دادند و شماری دیگر زخمی شدند.

دادستان نقده در آذر ۱۴۰۰ از قصور مسوولان استانی، از جمله مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، مدیر حفاظت محیط زیست ارومیه و رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه در این حادثه خبر داده بود.

اصغر نوعی قوشچی همچنین تاکید کرده بود که مسوولان در تعیین اتوبوس مناسب برای خبرنگاران قصور کرده‌اند و پرونده برای ادامه رسیدگی به ارومیه ارسال شده است.

حکم تبرئه مدیران دولتی در این پرونده با انتقاد خانواده‌های جان‌باختگان و فعالان رسانه‌ای روبرو شده است.

آنها معتقدند که این حکم عادلانه نیست و قصور مسوولان در این حادثه آشکار است.

  حرف جدید تاج:سرمربی تیم ملی تا خرداد حتماً انتخاب می‌شود!

خانواده‌های جان‌باختگان و فعالان رسانه‌ای خواستار رسیدگی دقیق‌تر به این پرونده و صدور حکمی عادلانه هستند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان