• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تمدید بازداشت شریفه محمدی، فعال کارگری، علیرغم نیاز فوری به جراحی

تمدید بازداشت شریفه محمدی، فعال کارگری، علیرغم نیاز فوری به جراحی

پیام جوان: قرار بازداشت شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان رشت، پس از ۹۴ روز با وجود نیاز فوری به جراحی “عفونت انگشت پا” تمدید شده است. شعبه ۴ دادگاه انقلاب رشت نیز با تودیع قرار وثیقه برای این فعال کارگری مخالفت کرده است.

خانم محمدی از عفونت شدید در ناحیه انگشت پا رنج می‌برد و نیاز به جراحی فوری دارد. نبود امکانات پزشکی در بند زنان زندان لاکان رشت، موجب تشدید عفونت پای این فعال کارگری و وخامت حال او و نگرانی خانواده شده است.

شریفه محمدی روز ۱۴ آذر در رشت توسط ماموران حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت و پس از چند روز به زندان سنندج منتقل شد. یک تشکل کارگری در ایران خبر داد که این فعال کارگری، ششم اسفند، از زندان سنندج به زندان لاکان رشت منتقل شده است.

گفته می‌شود خانم محمدی در دوران بازجویی در سنندج مورد ضرب و شتم بازجوها قرار گرفته است. کانال تلگرامی “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” ۲۳ دی ‌۱۴۰۲ خبر داد که بازجوهای اداره اطلاعات سنندج، شریفه محمدی را برای گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار گذاشته‌اند.

مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی تاکنون درباره اتهامات شریفه محمدی توضیحی نداده‌اند.

فعالان مدنی و حقوق بشری تمدید بازداشت شریفه محمدی، عدم دسترسی به امکانات پزشکی و ضرب و شتم او را محکوم کرده‌اند. آنها خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این فعال کارگری هستند.

بر اساس گزارش VOA

  ممانعت از تبدیل قرار بازداشت موقت شریفه محمدی، فعال کارگری به وثیقه و آزادی موقت او

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان