اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۴ برای اوپنهایمر

پیام جوان: نود و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار شامگاه یکشنبه ۲۰ اسفند در سالن تئاتر دالبی شهر لس‌آنجلس برگزار شد، که طی آن فیلم اوپنهایمر به عنوان بهترین فیلم، و کارگردانش کریستوفر نولان به عنوان بهترین کارگردان، معرفی شدند.

به گزارش صدای آمریکا، کیلین مورفی نیز برای بازی در همین فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این اولین بار از سال ۲۰۱۲ به این طرف است که دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد، به یک فیلم اعطا می شود.

اوپنهایمر در مجموع هفت اسکار را از آن خود کرد. این فیلم نامزد کسب جایزه در سیزده بخش مختلف بود و انتظار می‌رفت که بیشترین جوایز را بگیرد.

اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، به اما استون برای بازی در فیلم بیچارگان اهدا شد؛ با این حساب او هشتمین هنرپیشه زنی است که تا ۳۵ سالگی دو جایزه اسکار برده است. او اولین اسکار خود را برای بازی در فیلم لالا لند گرفته بود.

همچنین رابرت داونی جونیور برای فیلم اوپنهایمر، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و داوین جوی رندولف برای بازی در فیلم جاماندگان، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کردند.

در بخش انیمیشن بلند، هایائو میازکی، هنرمند ۸۳ ساله ژاپنی برای انیمیشن «پسرک و مرغ ماهی‌خوار» برای دومین بار برنده جایزه اسکار شد.

انیمیشن «جنگ به پایان رسیده» هم برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۴ شد. در این بخش انیمیشن کوتاه «یونیفرم ما» ساخته یگانه مقدم، تنها ایرانی نامزد دریافت جایزه اسکار بود، که موفق به کسب جایزه نشد.

فیلم «گودیزلا منهای یک» جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری را از آن خود کرد. اسکار بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه هم به فیلم بیچارگان رسید و اسکار بهترین تدوین نیز به فیلم اوپنهایمر اهدا شد.

  بحران کم آبی در دو شهر سیل زده مازندران!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان