• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مادر دادخواه ستار بهشتی در واکنش به عکس گرفتن آخوند قمی از زن جوان: مردم ایران از این رجّاله‌بازی ها نمی‌ترسند

مادر دادخواه ستار بهشتی در واکنش به عکس گرفتن آخوند قمی از زن جوان: مردم ایران از این رجّاله‌بازی ها نمی‌ترسند

پیام جوان: انتشار ویدئویی از یک آخوند که از یک زن در یک مرکز درمانی در قم به صورت مخفیانه فیلمبرداری می‌کند، واکنش‌های گسترده‌ای را در برداشت.

در این ویدئو که روز شنبه ۱۹ اسفند منتشر شد، این زن که نوزاد خود را در آغوش دارد، پس از متوجه شدن از فیلمبرداری یک آخوند از او، به این عمل اعتراض می‌کند. این آخوند که گفته می‌شود از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم است، از پاک کردن فیلم خودداری می‌کند و درگیری لفظی بین او و زن معترض بالا می‌گیرد.

کانال خبری «الفرقان» نزدیک به جریان‌های تندرو مذهبی در قم، با انتشار این ویدئو، زن معترض را به «عربده‌کشی» و «هنجارشکن گستاخ» متهم کرد و مدعی شد که او مرتکب «اهانت به روحانیت» شده است.

انتشار این ویدئو با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان مدنی مواجه شد. گروه مشاوران حقوقی دادبان با اشاره به ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی که ایجاد مزاحمت برای زنان در اماکن عمومی را جرم تلقی می‌کند، تأکید کرد که عکس‌برداری از این زن مصداق بارز مزاحمت محسوب می‌شود.

مادر دادخواه ستار بهشتی نیز در واکنش به این اتفاق، با انتقاد از آخوند خاطی، گفت: «زنان این مملکت سال گذشته یک تودهنی محکم به شما زدند. فراموش نکنید. مردم ایران از این رجّاله‌بازی ها نمی‌ترسند. بروید بساطتان را جمع کنید!»

تاکنون مقامات رسمی به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش VOA

  How Brazil's culture wars are being waged in classrooms

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان