افزایش قیمت بنزین، اجتناب ناپذیر یا حماقت؟

پیام جوان: کمیل قیدرلو، مشاور وزیر اقتصاد، در اظهاراتی وضعیت تولید و مصرف بنزین در کشور را بحرانی دانست و افزایش قیمت بنزین را اجتناب ناپذیر خواند.

قیدرلو با اشاره به اسراف، بی عدالتی و حماقت بودن پایین نگه داشتن قیمت بنزین، گفت: “باید با مردم صحبت کرد و منافع مشترکی را ایجاد کرد تا سپس قیمت بنزین را افزایش داد.”

وی بدون توضیح بیشتر در مورد “منافع مشترک” به این موضوع اشاره کرد که یک شهروند بلوچ که برای سوخت بری مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد، به اندازه یک شخص ساکن تهران با دو خودرو از مزیت بنزین ارزان بهره مند نمی‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، از برنامه‌های دولت برای بنزین، از جمله حذف سهمیه بنزین دولتی و افزایش قیمت آن به ۳ هزار تومان در گام نهایی خبر داده بود.

عزیزی تاکید کرده بود که اگر دولت به دنبال کنترل مصرف است، این اقدام تنها با افزایش قیمت از ۱۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رخ خواهد داد.

اما آیا افزایش قیمت بنزین راه حل نهایی است؟

کارشناسان اقتصادی و اجتماعی نظرات مختلفی در این باره دارند. برخی معتقدند که افزایش قیمت بنزین، تنها راه حل برای کنترل مصرف و جلوگیری از اسراف است.

اما عده‌ای دیگر، با اشاره به تبعات تورمی و اجتماعی این افزایش قیمت، خواهان یافتن راه حل‌های جایگزین هستند.

بر اساس گزارش VOA

  رهبر انقلاب: با افزایش معرفت جامعه گفتمان‌های انقلابی را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان