احکام سنگین برای فعالان صنفی معلمان در گیلان

پیام جوان: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز چهارشنبه ۱۶ اسفند از صدور احکام سنگین برای ۹ تن از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان خبر داد. شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی رشت این فعالان صنفی را به ۱۸ سال و ۹ روز زندان و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

رامین صفرنیا، وکیل مدافع این معلمان، حکم صادره را برای هر یک از آنها دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی پس از اجرای حکم عنوان کرد.

اتهامات این فعالان صنفی «اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری و شرکت در تجمعات صنفی» و «تمرد» عنوان شده است. آنها پیش‌تر در روز ۲۳ بهمن به شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت احضار شده بودند.

طهماسب سهرابی، شاعر، معلم بازنشسته و یکی از فعالان محکوم شده، در یادداشتی درباره این احکام نوشته بود: «اتهام اخلال در نظم عمومی را نمی‌پذیریم و آن را توهین به مقام انسانی و معلمی خود می‌دانیم.»

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که فشارهای امنیتی و قضایی بر معلمان و فعالان صنفی در چند سال اخیر افزایش یافته است. احضار و بازداشت شمار زیادی از معلمان، تعلیق و اخراج ده‌ها معلم از کار در سال ۱۴۰۱، و صدور احکام سنگین برای فعالان صنفی، نمونه‌هایی از این سرکوب‌ها هستند.

این اقدامات با اعتراض گسترده اتحادیه‌های معلمان و کارگران در جهان مواجه شده است.

بر اساس گزارش VOA

  انفجار در کابل جان دو نفر را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان