• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران: وکیل رایگان برای خبرنگاران درگیر پرونده‌های قضایی

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران: وکیل رایگان برای خبرنگاران درگیر پرونده‌های قضایی

پیام جوان: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در اقدامی حمایتی، از ارائه وکیل رایگان به خبرنگارانی خبر داد که به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود با تشکیل پرونده در دادگاه مواجه می‌شوند.

این انجمن صنفی از خبرنگاران خواسته است تا پیش از ورود به دادگاه، انجمن را در جریان قرار دهند تا روند اخذ وکیل رایگان برای آنها تسریع شود.

این اقدام در پی تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) صورت گرفته است. بر اساس این تفاهم‌نامه، اسکودا متعهد به ارائه وکیل رایگان به خبرنگارانی شده است که به واسطه فعالیت‌های حرفه‌ای خود دچار مشکلات قضایی شده‌اند.

پیش از این نیز برخی وکلا مانند رضا شفاخواه، سابقه وکالت رایگان برای خبرنگاران را در کارنامه خود داشته‌اند. خانم مریم شکرانی، روزنامه‌نگار، در گزارشی به سابقه وکالت رایگان آقای شفاخواه برای پرونده‌های متعددی از خبرنگاران و معترضان اشاره کرده است.

در همین راستا، آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، از مجازات‌های بی‌دلیل اعمال شده علیه روزنامه‌نگاران توسط مقامات جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

آقای بلانگر از قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته است تا اجازه دهد روزنامه‌نگاران بر اساس اسناد بین‌المللی که ایران موظف به رعایت آنهاست، آزادانه فعالیت کنند.

لازم به ذکر است که طبق گزارش «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران»، ایران در سال ۲۰۲۲ به عنوان «بدترین زندان روزنامه‌نگاران جهان» معرفی شده است.

بر اساس گزارش VOA

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان