کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان در هاله‌ای از ابهام

پیام جوان: در آستانه برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، ستاد امر به معروف این استان با انتشار بیانیه‌ای تند به این برنامه تاخته و خواستار لغو آن شده است.

این بیانیه که ادبیاتی بی‌سابقه علیه وزارت ارشاد به کار برده، مدعی است که مردم اصفهان خواهان رعایت شئونات ارزشی در این شهر هستند و حضور نوازنده زن در کنسرت قربانی، مفسده ایجاد می‌کند.

ستاد امر به معروف همچنین از “اصرار بی‌جای” وزارت ارشاد برای برگزاری این کنسرت انتقاد کرده و مدعی شده که تاکنون مجوزی از سوی فرمانداری و شورای تأمین برای آن صادر نشده است.

این در حالی است که پیش از این، بلیت‌فروشی کنسرت قربانی در اصفهان آغاز شده بود و قرار بود نخستین شب آن امشب (۱۴ اسفند) برگزار شود.

لغو کنسرت قربانی در اصفهان در مهرماه

این اولین بار نیست که کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان با چالش روبرو می‌شود. در مهرماه سال جاری نیز به دلیل “عدم اجازه ساز زدن” به نوازنده‌های زن گروهش، کنسرت او در اصفهان لغو شد.

واکنش وزیر ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی، در آذرماه سال ۱۴۰۱ در واکنش به لغو کنسرت‌های متعدد در ایران، به خبرگزاری ایلنا گفته بود که نهادهای امنیتی “مرتب پیگیری می‌کنند” تا فعالیت‌های هنری “به صورت عادی” برگزار شوند.

با این حال، به نظر می‌رسد که لغو و یا تداوم چالش‌های پیش روی کنسرت‌های موسیقی، به ویژه در مورد حضور نوازنده‌های زن، همچنان به عنوان یک معضل باقی مانده است.

  تقدیر آیت‌الله علوی گرگانی از تلاش‌های وزارت امور خارجه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان