• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سپاه مازندران خواستار محدودیت‌های عید نوروز به بهانه ماه رمضان شد

سپاه مازندران خواستار محدودیت‌های عید نوروز به بهانه ماه رمضان شد

پیام جوان: فرمانده سپاه مازندران در اظهاراتی، خواستار اعمال محدودیت‌هایی در ایام عید نوروز به دلیل مصادف شدن آن با ماه رمضان شد.

سیاوش مسلمی با اشاره به این موضوع، شهرداری‌ها را موظف به انجام کار فرهنگی در این ایام دانست و گفت: «اگر شهرداری‌ها در این زمینه توانمند نیستند، به سپاه اطلاع دهند تا برنامه‌های فرهنگی در سواحل استان اجرا شود.»

وی همچنین در خصوص برگزاری کنسرت در مازندران، گفت: «برگزاری کنسرت‌ها منوط به رعایت همه موارد مورد نظر سپاه است و در صورت رعایت قانون، مشکلی با برگزاری آنها وجود نخواهد داشت.»

این مقام نظامی در ادامه، به وزارت ارشاد نیز دستور داد تا در برگزاری کنسرت‌ها مراقب باشد که از “خط قرمزها” عبور نشود و این موضوع را مد نظر خود و دریافت کنندگان مجوز قرار دهد.

نگرانی از محدودیت‌های نوروزی:

اظهارات فرمانده سپاه مازندران در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، معاون گردشگری کشور از تصویب مصوبه‌ای در امور “روزه و حجاب” برای نوروز ۱۴۰۳ خبر داده بود.

علی اصغر شالبافیان با تاکید بر تصویب این مصوبه در شورای فرهنگ عمومی با حضور نمایندگان ۲۰ دستگاه، جزئیاتی از آن را ارائه نکرد.

با این وجود، تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ماه رمضان با محدودیت‌های اجتماعی متعددی در ایران همراه بوده است و این موضوع، نگرانی‌هایی را در خصوص اعمال محدودیت‌های مشابه در نوروز ۱۴۰۳ ایجاد کرده است.

برخی از این محدودیت‌ها شامل برخورد با افراد در سواحل شمال و جنوب کشور، محدودیت عرضه اقلام خوراکی و غذا در طول روز و … می‌شود.

  بزرگترین طرح علمی ایران در آستانه تعطیلی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان