• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حکم سنگین برای عموی پویا بختیاری، دادخواهی در سایه احکام قضایی

حکم سنگین برای عموی پویا بختیاری، دادخواهی در سایه احکام قضایی

پیام جوان: مهرداد بختیاریh، عموی پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، توسط دادگاه انقلاب کرج به شش سال حبس، دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال تبعید به شهرکرد محکوم شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای بختیاری در تاریخ ۲۸ بهمن ماه به ریاست قاضی سید موسی آصف‌الحسینی در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج برگزار شده بود.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای بختیاری به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس، دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال تبعید به شهرستان شهرکرد محکوم شده است.

این پرونده مربوط به تیرماه ۱۴۰۱ است که در آن مهرداد بختیاری و ناهید شیرپیشه، مادر زندانی و دادخواه پویا بختیاری، در پرونده‌ای مشترک متهم شناخته شده بودند.

عموی پویا بختیاری پیشتر با انتقاد از فشارها بر این خانواده دادخواه، گفته بود: “تنها چیزی که به ما خانواده بختیاری در این چهار سال تحمیل شده فقط ستم و عذاب بود.”

منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه، پدر و مادر پویا بختیاری، در حال حاضر با اتهاماتی همچون “اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تبلیغ علیه نظام” در زندان بسر می‌برند.

منوچهر بختیاری، محبوس در زندان چوبین‌در قزوین، به‌تازگی با اتهام “توهین به رهبری” به شش ماه حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی که در سال ۱۴۰۰ در منزلش در تهران بازداشت و به سه سال و نیم حبس، دو سال و نیم تبعید، و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود به تازگی هم در پرونده‌ای دیگر از سوی دادگاه انقلاب کرج به ۱۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

  نماینده اوباما در مذاکرات هسته‌ای: تحریم‎ها بی‌تاثیر نیست اما به تسلیم شدن ایران نمی‌انجامد

صبا بختیاری، خواهر منوچهر بختیاری، در واکنش به پرونده‌سازی برای برادرش و صدور حکم ۱۸ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای او، به صدای آمریکا گفته بود که او جز دادخواهی فرزندش و آب و خاک ایران کاری نکرده و “جنگ ما ملت” با جمهوری اسلامی بدون ترس از زندان ادامه دارد.

شماری از خانواده‌های دادخواه همزمان با چهارمین سالگرد آبان ۹۸ با انتشار متنی مشترک ضمن یادآوری کشته‌شدن صدها تن از معترضان به دست نیروهای حکومتی ایران، بر ادامه داشتن “آبان”تاکید کرده بودند.

این احکام سنگین در حالی صادر می‌شود که خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ همچنان در پی عدالت و پاسخگویی هستند و با وجود فشارها و احکام قضایی، به دادخواهی برای جان‌باختگان این اعتراضات ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان