حذف صادق آملی لاریجانی از مجلس خبرگان

پیام جوان: خبرگزاری‌های داخلی ایران از حذف صادق آملی لاریجانی از مجلس خبرگان، به‌واسطه آنچه که عدم اخذ رای کافی در انتخابات روز گذشته اعلام شده، خبر دادند.

براساس اعلام منابع خبری ایران به نقل از وزارت کشور جمهوری اسلامی، از میان پنج نامزد استان مازندران در انتخابات مجلس ششم خبرگان، صادق لاریجانی آملی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجم شد و از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

بنابر اعلام نتایج اولیه، ابراهیم رئیسی نیز به‌عنوان نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان کماکان حضور خواهد داشت. رئیسی در این استان تا چند روز قبل از انتخابات بدون رقیب بود چون همه نامزدهای دیگر ثبت‌نام کرده در این استان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند. در هفته پایانی قبل از انتخابات به «توصیه شورای نگهبان» یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده از استان دیگری به استان خراسان جنوبی «تغییر حوزه» داد تا برای رئیسی «رقیب» تراشیده شود. با این حال انتخاب او از این استان از پیش مشخص بود.

شماری از تحلیلگران سیاسی حذف صادق لاریجانی از مجلس خبرگان را ادامه سناریو کنار گذاشتن برادران لاریجانی از عرصه سیاسی کشور ارزیابی کرده و آن را در ارتباط با استعفای اعتراضی صادق لاریجانی از شورای نگهبان می‌دانند.

خبرگزاری ایسنا در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ مطلبی را منتشر کرد با عنوان «حضور متفاوت دو برادر» و عنوان کرد، پس از رد صلاحیت و انتشار رشته توییت آملی لاریجانی که اختلاف او با سایر اعضای شورای نگهبان را نشان می‌داد، عده‌ای گمان کردند که حذف دو برادر باقی مانده از پنج برادر سیاسی لاریجانی در سیاست ایران آغاز شده است.

  ابوبکر توحیدی، فیلمبردار مسجد مکی زاهدان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان