• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • صدور کیفرخواست برای یک شهروند ایرانی به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای دولتی ایالات متحده

صدور کیفرخواست برای یک شهروند ایرانی به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای دولتی ایالات متحده

پیام جوان: وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه رسما علیه یک شهروند ایرانی به نام علیرضا شفیعی‌نسب به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای دولتی ایالات متحده، پیمانکاران دفاعی و دو شرکت مستقر در نیویورک کیفرخواست صادر کرد.

علیرضا شفیعی‌نسب به اتهام مشارکت در یک کارزار سازمان‌یافته از سال ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۲۱ برای نفوذ سایبری به ۱۲ شرکت آمریکایی و همچنین تلاش برای نفوذ به سامانه‌های وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری تحت تعقیب قرار دارد.

او که برای یک شرکت وابسته به حکومت ایران در پوشش ارائه خدمات امنیت سایبری کار می‌کرد، نقش کلیدی در طراحی حملات سایبری ایفا کرده و از ترفندهایی مانند رمزگیری، تله‌گذاری ایمیلی و مهندسی اجتماعی استفاده کرده است.

شفیعی‌نسب در استخدام شرکت «محک رایان افراز» در ایران بوده که به نیابت از سپاه پاسداران فعالیت می‌کرده و به گفته دادستانی آمریکا، به جرم توطئه، ارتکاب کلاهبرداری رایانه‌ای و سرقت هویت قربانیان، با حکم زندان روبرو است.

در صورتی که در دادگاه گناهکار شناخته شود، توطئه برای انجام کلاهبرداری سایبری مجازات حداکثر ۲۰ سال زندان، کلاهبرداری اینترنتی مجازات حداکثر ۲۰ سال زندان، و سرقت هویت افراد مجازات دو سال زندان برای او به دنبال خواهد داشت.

در بیانیه وزارت دادگستری از قول دستیار دادستان کل ایالات متحده تاکید شده است این اتهام‌ها «اکوسیستم فاسد سایبری جمهوری اسلامی» را نمایان می‌کند که برای چنین افرادی امکان فعالیت سایبری علیه کشورهای دیگر را فراهم می‌کند.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا با تعیین جایزه تا سقف «۱۰ میلیون دلار» در قالب برنامه «پاداش برای عدالت» از افرادی که درباره اقدامات مخرب سایبری علیرضا شفیعی‌نسب اطلاعات دارند خواست اطلاعات خود را به این مرکز ارسال کنند.

  زمین لرزه ۴ ریشتری در جنوب هالیستر

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان