• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • اف‌بی‌آی: خطر نفوذ سایبری دشمنان در انتخابات ۲۰۲۴ بیشتر از سال ۲۰۲۰ است

اف‌بی‌آی: خطر نفوذ سایبری دشمنان در انتخابات ۲۰۲۴ بیشتر از سال ۲۰۲۰ است

پیام جوان: مقام‌های امنیتی ایالات متحده بر لزوم آمادگی نهادهای مختلف برای مقابله با هجوم عملیات سایبری از سوی طیف گسترده‌ای از کشورها یا طرف‌های متخاصم با هدف دستکاری افکار ‌عمومی و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تاکید می‌کنند.

رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه در یک کنفرانس امنیت ملی با تاکید بر نقش هوش مصنوعی در فریب افکار عمومی، هشدار داد ایالات متحده با موجی از دشمنان روبرو خواهد شد که از این فناوری نوین و پیشرفته برای این منظور استفاده می‌کنند.

کریستوفر ری تاکید کرد که پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی می‌تواند موانع نفوذ سایبری را کاهش دهد و عملیات دشمنان خارجی و طرف‌های متخاصم برای انتشار اطلاعات نادرست و دستکاری افکار عمومی را ساده‌تر و همزمان شناسایی آن‌ها را مشکل‌تر کند.

این هشدار رئیس اف‌بی‌آی یک روز بعد از نگرانی برخی قانونگذاران کنگره که توسط مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنا ابراز شد، بیان می‌شود؛ نگرانی‌هایی که به عدم آمادگی کامل برای مقابله با مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ تاکید دارد.

مارک وارن در جریان یک کنفرانس امنیت سایبری، با اشاره به تهدیدهای موجود امنیت ملی از سوی دشمنان از جمله در حوزه سایبری، گفت نگران است که آمادگی نهادهای مختلف ایالات متحده در برابر دخالت خارجی در انتخابات ۲۰۲۴، کمتر از سال ۲۰۲۰ باشد.

مایکروسافت اواسط آبان‌ماه اعلام کرد که بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد روسیه، چین و جمهوری اسلامی احتمالاً برای تأثیرگذاری و دخالت در انتخابات ریاست ‌جمهوری نوامبر آینده در آمریکا و سایر انتخابات مهم در دیگر کشورهای جهان تلاش خواهند کرد.

بر پایه یک ارزیابی اطلاعاتی که از طبقه‌بندی خارج‌شده است، این سه کشور در تاثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا دست داشته‌اند.

  در حالی که بایدن از افتخارات اقتصادی خود می‌گوید یک گروه تحقیقاتی نسبت به انفجار "بی سابقه" در کسری بودجه فدرال هشدار داد

گروهی متشکل از ۲۰ شرکت بزرگ حوزه فناوری توافق کرده‌اند برای مقابله با تاثیر محتوای فریبنده تولیدی هوش‌ مصنوعی در انتخابات‌ آمریکا و سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند؛ ابتکار تازه‌ای که در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ در اواخر بهمن‌ماه رونمایی شد.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان