صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده و ایرلند

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، امسال، ایالات متحده و ایرلند صدمین سالگرد برقراری روابط رسمی دیپلماتیک خود را جشن می‌گیرند. این مناسبت نقطه عطفی در روابط دو کشور است که به واسطه ی پیوندهای فرهنگی و تجاری عمیق، به ویژه با نقش محوری سیلیکون ولی، تقویت شده است.

در روز سه‌شنبه، مراسمی نمادین با برافراشتن پرچم ایرلند در تالار شهر سن حوزه برگزار شد. این مراسم، که فراتر از یک رویداد عادی دیپلماتیک بود، نشان‌دهنده عمق روابط بین سن حوزه، سیلیکون ولی و ایرلند بود.

،شهردار دوبلین، در این مراسم گفت: «ما چیزهای زیادی برای یادگیری از سن حوزه داریم. با وجود “اسکله های سیلیکونی” در دوبلین، اکثر دفاتر مرکزی شرکت های بزرگ فناوری اتحادیه اروپا در این شهر واقع شده‌اند. ایرلند به عنوان تنها کشور انگلیسی زبان اتحادیه اروپا، دروازه‌ای برای ورود به اروپا محسوب می‌شود.»

مت ماهان، شهردار سن حوزه، نیز با اشاره به شباهت‌های اقتصادی دو منطقه، گفت: «ایرلند به عنوان قطب فناوری در غرب اروپا و سن حوزه به عنوان پایتخت سیلیکون ولی، شاهد تبادلات اقتصادی فزاینده‌ای بین دو کشور هستیم. این تبادل شامل جریان استعدادها در هر دو مسیر و همچنین همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور نیز می‌شود.»

تام مک انری، شهردار سابق سن حوزه که آغازگر برنامه خواهرخواندگی بین دو شهر بود، نقش رهبر سیاسی ایرلندی، جان هیوم، را در ترویج این روابط ستود. هیوم که برنده جایزه صلح نوبل نیز شده است، به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه حقوق مدنی در دهه ۶۰ و همچنین روابط نزدیکش با سن حوزه شناخته می‌شود.

مک انری در این باره گفت: «هیوم نقش مهمی در توسعه اقتصادی سن حوزه ایفا کرد. شرکت سی‌گیت با حضور در دوبلین، برای بسیاری از افراد که قبلاً شغلی نداشتند، فرصت‌های جدیدی ایجاد کرد.»

  پیش بینی آب و هوای بی اریا: باران بیشتر همراه با احتمال رعد و برق

علاوه بر روابط اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی نیز بخش مهمی از این پیوند دیرینه را تشکیل می‌دهد. هیئت ایرلندی حاضر در سن حوزه با دیدار از گروه‌های هنری برجسته این شهر، به دنبال تقویت صحنه فرهنگی دوبلین خواهد بود.

پام کلی، رئیس برنامه خواهرخواندگی دوبلین سن حوزه، در این باره گفت: «ما با همکاری ارکستر سمفونیک سن حوزه، اپرای سن حوزه، تئاتر سن حوزه، جاز سن حوزه و موزه هنرهای سن حوزه، در تلاشیم تا سطح فعالیت‌های فرهنگی در دوبلین را ارتقا دهیم.»

ارتباط بین سن حوزه و دوبلین در چند رویداد محلی آینده نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. از جمله این رویدادها می‌توان به دویدن ۵ و ۱۰ کیلومتری “Shamrock” اشاره کرد که در ۱۶ مارچ، یک روز قبل از روز سنت پاتریک، برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان