• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • سوپروایزرهای سانفرانسیسکو به طور رسمی از آمریکایی‌های آفریقایی تبار عذرخواهی کردند

سوپروایزرهای سانفرانسیسکو به طور رسمی از آمریکایی‌های آفریقایی تبار عذرخواهی کردند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، در روز سه شنبه، سوپروایزرهای سانفرانسیسکو در اقدامی تاریخی، به طور رسمی از آمریکایی های آفریقایی تبار و نوادگان آنها برای نقش شهر در تداوم تبعیض و نژادپرستی عذرخواهی کردند. این عذرخواهی به دنبال دهه ها تلاش برای جبران خسارت و به رسمیت شناختن آسیب های ناشی از تبعیض نژادی در سانفرانسیسکو صورت می گیرد.

شامان والتون، سرپرست شورا و تنها عضو سیاه پوست آن، در این باره گفت: «این قطعنامه تاریخی از طرف شهر سانفرانسیسکو به جامعه آمریکایی آفریقایی تبار و نوادگان آنها برای دهه ها تبعیض سیستماتیک و ساختاری، خشونت هدفمند و اعمال وحشیانه عذرخواهی می کند. همچنین متعهد به اصلاح و جبران خطاهای گذشته و سیاست های نادرست می باشد.»

این قطعنامه با رای موافق تمام ۱۱ عضو هیئت مدیره به تصویب رسید و سانفرانسیسکو را به جمع شهرهای بزرگی مانند بوستون اضافه کرد که برای نقش خود در تداوم نژادپرستی عذرخواهی کرده اند.

شهردار لندن بريد، از این عذرخواهی حمایت کرده است، اما معتقد است که جبران خسارت باید در سطح ملی انجام شود. با این حال، با توجه به بحران بودجه، دولت او ۴ میلیون دلار برای یک دفتر پیشنهادی جبران خسارت را حذف کرده است.

این قطعنامه یافته‌هایی از جمله خط‌کشی قرمز املاک، تخریب محله فیل‌مور به نام نوسازی شهری و سیاست‌ها و اقدامات عمدی توسط شهر را که ساکنان سیاه‌پوست را از فرصت‌های ایجاد ثروت نسل به نسل محروم کرده است، برجسته می‌کند.

در حال حاضر، سیاه‌پوستان ۳۸ درصد از جمعیت بی‌خانمان سانفرانسیسکو را تشکیل می‌دهند، در حالی که کمتر از ۶ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.

  تعقیب و گریز طولانی در سانتا روزا سارقان را به دام انداخت

عذرخواهی سانفرانسیسکو گامی مهم در جهت به رسمیت شناختن آسیب های نژادپرستی و تعهد به ایجاد جامعه ای عادلانه تر برای همه ساکنان آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان