• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • نشست در کاخ سفید برای تامین میلیاردها دلار کمک به اوکراین و اسرائیل و همچنین جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال

نشست در کاخ سفید برای تامین میلیاردها دلار کمک به اوکراین و اسرائیل و همچنین جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال

پیام جوان: رئیس‌ جمهوری ایالات متحده با هدف سرعت بخشیدن به روند تصویب بودجه درخواستی، روز سه‌شنبه در کاخ سفید میزبان رهبران کنگره بود؛ نشستی که برای تامین میلیاردها دلار کمک به اوکراین و اسرائیل و همچنین جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال برگزار شد.

جو بایدن و معاون او کامالا هریس، مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، و میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، در این دیدار حضور داشتند.

بایدن پیش از آغاز این دیدار بر لزوم کمک به اسرائیل تاکید کرد و گفت «ما باید پدافند هوایی اسرائیل را تقویت کنیم و باید تلاش کنیم تا مطمئن شویم که آنها با تهدیدی که در خاورمیانه در جریان است، نه فقط از طرف حماس، بلکه از جانب ایران، مواجه نشوند.»

سنا پیش‌تر یک طرح ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که در آن ۱۴ میلیارد دلار برای اسرائیل و ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین تخصیص می‌یابد. اما مایک جانسون ضمن مخالفت با تصویب آن در مجلس نمایندگان، بار دیگر بر موضوع امنیت مرزی تاکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا لزوم ارائه کمک‌های فوری به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوز نظامی روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن را «یک نیاز فوری» توصیف کرد و هشدار داد که «پیامد هرگونه انفعالی در هر یک روز برای اوکراین بسیار وخیم است.»

اندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید جمعه گذشته در انتقاد از رویکرد جمهوریخوان در برابر بودجه درخواستی دولت بایدن، رئیس مجلس نمایندگان را متهم کرد که با نادیده گرفتن لایحه امنیت ملی برای کمک به اوکراین، آب به آسیاب جمهوری اسلامی و روسیه می‌ریزد.

  مطالعات UCSD می‌گویند سقوط افراد از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک در سطح بی سابقه‌ای در حال افزایش است

او در یادداشتی، با اشاره به «مشارکت فعال» جمهوری اسلامی در جنگ روسیه علیه اوکراین، نوشت: «جو بایدن موضع قاطعانه‌ای علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده، اما هیچ شواهدی دال بر تعهد جانسون برای دوری از مماشات با جمهوری اسلامی در این شرایط وجود ندارد و در عوض، انفعال او به نفع پوتین و آیت‌الله است.»

جو بایدن در دیدار روز سه‌شنبه خود با رهبران کنگره، بر نیاز به راه‌حل‌های دو حزبی برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدارل نیز تاکید و آسیب‌های اقتصادی به کشور را در پی تعطیل شدن دولت به‌دلیل عدم تصویب بودجه سالانه، به حاضران یادآوری کرد.

رهبران کنگره برای توافق بر سر تصویب بودجه برخی از بخش‌های دولت، از جمله کشاورزی، حمل‌ونقل و خدمات به کهنه‌سربازان، تا روز جمعه فرصت دارند. مهلت بعدی یک هفته بعد از آن و زمانی است که بودجه برای سایر بخش‌های دولت به پایان برسد.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان