ادیت چچرلی، مسن‌ترین فرد شناخته شده آمریکا، در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، اِدی چچرلی، که به عنوان مسن‌ترین فرد شناخته شده آمریکا شناخته می‌شد، ۱۷ روز پس از تولد ۱۱۶ سالگی خود درگذشت. او در ویلیتس، کالیفرنیا، درگذشت، جایی که تنها چند مایل با محل تولدش در سال ۱۹۰۸ فاصله داشت.

چچرلی در زمان مرگ، نه تنها مسن‌ترین فرد ایالات متحده، بلکه دومین فرد مسن جهان بود. او تنها چند ماه از ماریا برانیاس موررا، که در سانفرانسیسکو متولد شده و اکنون در اسپانیا زندگی می‌کند، جوان‌تر بود.

چچرلی تا ۱۰۷ سالگی در خانه خود زندگی می‌کرد و تا مدتی بعد از ۱۰۰ سالگی با کمک واکر به تنهایی حرکت می‌کرد. او به خاطر عشق به رقص و بستنی توت‌فرنگی شناخته می‌شد.

رازهای طول عمر او شامل چرت زدن روزانه، نوشیدن شراب قرمز همراه با غذا و عدم استعمال دخانیات بود.

با شیوع کووید-۱۹، چچرلی مجبور به کاهش فعالیت خود شد. او نمی‌توانست زیاد از خانه بیرون برود و قرنطینه ناشی از تعطیلی‌ها بر او تأثیر منفی گذاشت.

در ویلیتس، شهری که چچرلی بیشتر عمر خود را در آن گذراند، مردم در از دست دادن او غمگین و همچنین به او افتخار می‌کنند. مقامات شهر از اینکه در اوایل این ماه تولد او را در کنار جهان جشن گرفتند، ابراز افتخار می‌کنند.

زندگی چچرلی انعکاسی از زادگاه او و تاریخ پرافتخار آن است. داستان‌های او به مردم این شهر الهام می‌بخشد و یاد او گرامی خواهد ماند.

  آتش نشانان SF بچه روباه را از سوراخی در محل ساخت و ساز نزدیک پارک اوراکل نجات دادند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان