سامان یاسین در نامه‌ای به اژه‌ای: اعدامم کنید، خلاص!

پیام جوان: سامان یاسین (صیدی)، رپ‌خوان معترض، در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، با انتقاد از بلاتکلیفی ۱۸ ماهه خود در زندان‌های تهران و کرج، خواستار تعیین تکلیف و در صورت مجرم بودن، اعدام خود شد.

آقای یاسین در این نامه که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده، به ۱۸ ماه بلاتکلیفی و جابجایی خود در زندان‌های مختلف بدون ارائه هیچ مدرک و سندی اشاره کرده و نوشته است: “اعدام مصنوعی کردید، تیمارستان بردید، چه مانده است به سرم بیارید؟ جانم را هم بگیرید، خلاص.”

او همچنین با اشاره به مشکلات روحی و روانی و جسمی خود که به دلیل عدم اعزام به مراکز درمانی تشدید شده، از رئیس قوه قضائیه خواستار تعیین تکلیف و پاسخ به این سوال شده است که “مرتکب چه جرمی شده‌ام؟”

این خواننده رپ اعتراضی در ادامه با بیان اینکه “اگر مجرمم پس حبس بدهید، اگر مجرم نیستم منع تعقیب بزنید”، از عدم شفافیت در پرونده خود و “خشم و آزار و اذیت دستگاه‌های قضایی” نسبت به خود ابراز بی‌اطلاعی و انزجار کرده است.

آقای یاسین در ادامه نامه خود با درخواست اعدام، نوشته است: “من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم.”

او در پایان نامه خود با اشاره به نابودی زندگی و سلامت روحی و جسمی خود، به طعنه می‌گوید: “اعدام مصنوعی کردید، تیمارستان بردید، چه مانده است به سرم بیارید؟ جانم را هم بگیرید، خلاص.”

سامان یاسین پیش از این نیز در شهریور سال جاری در یک فایل صوتی که برای انتشار در اختیار شبکه حقوق بشر کردستان قرار گرفته بود، به شکنجه‌های دوران بازداشت از جمله اعدام مصنوعی، پارگی حفره بینی در اثر شکنجه بازجویان امنیتی، و فشار برای انجام اعترافات اجباری، اشاره کرده بود.

  حواشی مصاحبه ظریف: آشنا استعفا کرد و علی ربیعی جایگزین وی شد

نامه سامان یاسین به رئیس قوه قضائیه، بار دیگر وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در ایران و نقض حقوق بشر در این کشور را به نمایش می‌گذارد.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان