• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • افشاگری جدید گروه عدالت علی: دستور دادستانی برای برخورد با چهره‌های شاخص معترض

افشاگری جدید گروه عدالت علی: دستور دادستانی برای برخورد با چهره‌های شاخص معترض

پیام جوان: گروه هکری “عدالت علی” که مدعی دسترسی به میلیون‌ها سند و حکم صادره در قوه قضائیه جمهوری اسلامی است، روز دوشنبه ۷ اسفند، تصویری از دستور دادستانی تهران برای برخورد با “چهره‌های شاخص” که در اعتراضات سال ۱۴۰۱ همراه مردم بوده‌اند را منتشر کرد.

این سند که به امضای محمدجواد آزادی، مسئول دفتر دادستان عمومی و انقلاب تهران رسیده، خطاب به حسینی جانشین معاون اول دادستان تهران صادر شده است. در این دستور، با استناد به مصوبه “دهمین جلسه کمیته چهره‌های خاص زیرمجموعه شورای امنیت کشور”، خواسته شده تا با “چهره‌های شاخص و خاص” عمدتاً ورزشکار که در خارج از کشور حضور دارند، به محض ورود به ایران برخورد شود.

بر اساس این دستور، این افراد باید جلب، وسائل الکترونیکی آنها بازرسی و ممنوع‌المعامله شوند. در این سند همچنین نام تعدادی از فوتبالیست‌های شاخص ایرانی مانند بختیار رحمانی، مهرداد پولادی، پیام صادقیان، فرشید اسماعیلی، سوشا مکانی و محمد تقوی به چشم می‌خورد که به اتهام “تشویش اذهان عمومی” باید بازداشت شوند.

علاوه بر این، در این سند خواسته شده تا “پدر و مادر همسر” علی کریمی ممنوع‌الخروج شوند. همچنین اسامی ۱۵ ورزشکار دیگر در رشته‌های مختلف، از جمله کیمیا علیزاده، سجاد استکی، مریم طوسی و پیمان رجبی نیز در این لیست ذکر شده و بر برخورد فوری با آنها تاکید شده است.

گروه هکری “عدالت علی” پیش از این نیز با انتشار اسناد و مدارک محرمانه، از جمله تصاویری از شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان اوین، افشاگری‌های متعددی علیه جمهوری اسلامی انجام داده بود.

انتشار این سند بار دیگر نشان‌دهنده گستردگی سرکوب مخالفان در جمهوری اسلامی است و نگرانی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در این کشور را افزایش می‌دهد.

  فوتسال ایران سوم جهان و اول آسیا

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان