• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • بورس اوراق بهادار تهران دومین سقوط زمستانی خود را تجربه کرد

بورس اوراق بهادار تهران دومین سقوط زمستانی خود را تجربه کرد

پیام جوان: همزمان با تداوم روند صعودی قیمت دلار در بازار ایران، بورس اوراق بهادار تهران دومین سقوط زمستانی خود را تجربه کرد.

گزارش وب‌سایت بن‌بست حاکی از آن است که قیمت هر دلار آمریکا در شامگاه دوشنبه سوم اسفند به ۵۸ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت تمام سکه طرح امامی به ۳۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

در همین حال، خبرآنلاین از “دومین ریزش بزرگ” بورس در آخرین ماه سال خبر می‌دهد و می‌گوید شاخص کل بورس بار دیگر به محدوده دو میلیون واحدی، که به عنوان کف مقاومتی شناخته می‌شود، سقوط کرده است.

خبرگزاری مهر نیز از “ریزش سرسخت بیش از ۱۶ هزار واحدی” شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه خبر می‌دهد و می‌گوید ارزش معاملات خرد در حال حاضر در کمترین میزان خود قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نوعی رخوت و رکود بر بازار سرمایه حاکم شده و در معاملات روز دوشنبه ۵۶۰ نماد بورسی در وضعیت منفی و تنها ۳۴ نماد در وضعیت صف خرید بوده‌اند.

برخی رسانه‌ها همچنین به “افت ۱۱۲ میلیارد دلاری” ارزش کل بازار سرمایه از آغاز دولت سیزدهم تا کنون اشاره کرده‌اند و می‌گویند ارزش کنونی آن ۱۴۴ میلیارد دلار است.

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی، در واکنش به وضعیت بازار سهام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “آنهایی که هنوز در بازار بورس مانده‌اند، دچار سندروم استکهلم هستند.”

سندروم استکهلم در روانشناسی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن گروگان یا زندانی نسبت به گروگان‌گیر یا زندان‌بان خود احساس همدلی و وفاداری می‌کند و بدون مقاومت و با اختیار خود را تسلیم او می‌کند.

  قیمت دلار آمریکا با ثبت رکورد جدیدی به بالای ۶۵ هزار تومان صعود کرد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان