• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره ۲۵ میلیون تومان

خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره ۲۵ میلیون تومان

یک خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی به نقل از بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور نوشت که خط فقر برای یک خانواده ۴ نفره در حال حاضر از ۲۵ میلیون تومان فراتر رفته است.

حقوق کارگر کفاف زندگی را نمی‌دهد

حمیدرضا امام قلی‌تبار در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته است: «حقوق کارگر حتی توان تامین پنجاه درصد معیشت آنها را ندارد.»

افزایش دستمزد، عامل تورم نیست

امام قلی‌تبار با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی مزد و تورم ۴۵ درصدی در سال گذشته، تأکید کرده است که «سناریوی مضحکی که بیان می‌شود دستمزد باعث تورم است» باطل شده و ثابت شده که افزایش دستمزد ربطی به تورم ندارد.

۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر

مرتضی افقه، اقتصاددان، با استناد به آمارهای منتشر شده در مورد فقر در ایران، گفته بود که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ۳۰ میلیون نفر زیر خط مطلق فقر قرار دارند.

۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر

جمعیت بیش از ۶۰ میلیونی دریافت کننده یارانه‌های کمک معیشتی، گواه بر فقر رسمی این میزان از جمعیت کشور است.

تشدید فقر در یک دهه گذشته

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی از تشدید فقر طی یک دهه گذشته خبر داده و نوشته است که «فقر» دیگر فقط مشمول «خانوارهای کم‌توان» نیست.

یک‌سوم جمعیت زیر خط فقر

در این گزارش تأکید شده بود که در سال‌های اخیر جمعیت زیر خط فقر رشد کرده و «یک‌سوم جمعیت زیر خط فقر قرار دارند»، اما خانوارهای بالای خط فقر، به لحاظ رفاهی و درآمدی نیز تفاوت قابل توجهی با خانوارهای زیر خط فقر ندارند و در عمل، طبقه متوسط فاصله‌ای با فقیر شدن ندارد.

  تورم افسارگسیخته خوراکی‌ها: سفره خالی‌تر و فشار بیشتر بر خانوارها

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران

در چنین شرایطی، دولت و مجلس افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده را ۲۰ درصد تعیین کردند و دولت تلاش دارد همچون سال گذشته با به تعویق انداختن تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران، در نهایت افزایش ۲۰ درصدی دستمزد را به آنها تحمیل کند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان