عرضه ارتقای جدید iMessage توسط Apple

پیام جوان: ​​​​​​​اپل، ارتقای جدیدی برای آی‌مسیج عرضه کرد تا از ابزار پیام رسانی متنی خود در برابر فناوری های شکستن رمزنگاری آتی، دفاع کند.

پروتکل جدید که به PQ۳ معروف است، نشانه دیگری از آن است که شرکت های فناوری آمریکایی، مهیای پیشرفت های جدید در رایانش کوانتومی می شوند که روش های فعلی حمایت از ارتباطات کاربران را منسوخ خواهند کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل در یک پست وبلاگ که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد این جایگزینی ساده یک الگوریتم موجود، با یک الگوریتم جدید نیست. ما پروتکل رمزنگاری آی‌مسیج را از ابتدا بازسازی کردیم و پروتکل جدید، امسال به طور کامل جایگزین پروتکل موجود در تمام مکالمات پشتیبانی شده خواهد شد.

سازنده آیفون می گوید الگوریتم های رمزنگاری این شرکت، پیشرفته هستند و تاکنون هیچ مدرکی دال بر حمله موفقیت آمیز به آنها پیدا نکرده است. با این حال، مقامات دولتی و دانشمندان نگران هستند که ظهور رایانه‌های کوانتومی، ممکن است به طور ناگهانی و چشمگیر، این حفاظت‌ها را تضعیف کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت که دیده بان سایبری آمریکاست، در توصیه ای در سال ۲۰۲۲، اعلام کرده بود: برنامه ریزی اولیه ضروری است. عوامل مخرب سایبری می توانند امروز داده هایی را هدف قرار دهند که همچنان در آینده به محافظت نیاز دارند.

 

 

  اضافه شدن قابلیت‌های جدید به استوری Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان