• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • مسئولیت اصلاح و ارتقای امنیت سایبری بنادر و تاسیسات دریایی آمریکا به گارد ساحلی سپرده شد

مسئولیت اصلاح و ارتقای امنیت سایبری بنادر و تاسیسات دریایی آمریکا به گارد ساحلی سپرده شد

پیام جوان: جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه با صدور یک فرمان اجرایی مسئولیت اصلاح و ارتقای امنیت سایبری بنادر و تاسیسات دریایی کشور در برابر حملات هکری، به‌ویژه حملات مرتبط با چین، را به گارد ساحلی آمریکا سپرد.

این فرمان ریاست جمهوری به گارد ساحلی آمریکا ماموریت می‌دهد تا بازرسی‌های ایمنی سایبری از تأسیسات و کشتی‌ها را انجام دهد و حتی حرکت کشتی‌هایی را که مظنون به تهدید سایبری برای بنادر ایالات متحده هستند، محدود کند.

به گفته آن نوبرگر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «تداوم عملیات آن‌ها (در بنادر ایالات متحده) تاثیر آشکار و مستقیمی بر کشور، اقتصاد و امنیت ملی ما دارد و یک حمله سایبری می‌تواند به همان اندازه خسارت وارد کند که یک طوفان.»

در ایالات متحده بیش از ۳۰۰ بندر وجود دارد که حدود ۳۱ میلیون نفر در آنها کار می‌کنند. به گفته مقام‌های آمریکا این بنادر بیش از ۵ هزار میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کنند و به عنوان نقاط اصلی ورود کالا از سراسر جهان عمل می‌کنند.

فرمان اجرایی بایدن به نگرانی‌ها در مورد جرثقیل‌های چینی در بنادر آمریکا نیز می‌پردازد. کاخ سفید، با هدف ارتقای امنیت ملی در برابر تهدید‌ها، در نظر دارد ۲۰ میلیارد دلار برای کاهش اتکا به تجهیزات بندری ساخت چین سرمایه‌گذاری کند.

پیش از این، برخی مقام‌های مسئول در آمریکا در مورد بیش از ۲۰۰ جرثقیل غول‌پیکر کشتی به ساحل ساخت چین، که در بارگیری و تخلیه بار در بنادر و تأسیسات دریایی در سراسر ایالات متحده استفاده می‌شود، هشدار داده بودند.

یک مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا اواسط بهمن هشدار داد در صورت درگیری بین چین و ایالات متحده، هکرهای چینی مطمئنا زیرساخت‌های حیاتی آمریکا، از جمله خطوط انتقال نفت، راه‌آهن، دریایی و هوایی، را مختل خواهند کرد.

  آتش‌سوزی پانهندل تگزاس به بزرگ‌ترین آتش‌سوزی جنگلی تاریخ این ایالت تبدیل شد

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری آمریکا، نیز اواخر خرداد در موسسه «آسپن» در واشنگتن گفت، پکن در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های عمده در افزایش توانایی‌هایش برای خرابکاری در زیرساخت‌های ایالات متحده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان