• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ابوالفضل قدیانی: انتخابات پیش رو باید تحریم شود و شرکت نکردن، کافی نیست

ابوالفضل قدیانی: انتخابات پیش رو باید تحریم شود و شرکت نکردن، کافی نیست

پیام جوان: ابوالفضل قدیانی از مخالفان جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نوشت انتخابات پیش رو باید تحریم شود و شرکت نکردن، کافی نیست چرا که تحریم امری فعال است و تحریم‌کننده از دیگران هم تقاضا می‌کند که رای ندهند.

به نقل از صدای آمریکا، این منتقد رهبر جمهوری اسلامی شرکت در انتخابات را «عامل تحکیم پایه‌های به شدت متزلزل قدرت شیطانی علی خامنه‌ای، خودکامه قدرت‌پرست ایران» دانست و افزود: «علی خامنه‌ای و اعوان و انصارش اساساً انسان را موجودی انتخاب‌گر نمی‌دانند بلکه آن را موجودی منقاد و مطیع می‌خواهند و می‌پسندند تا بتواند بر مردم سلطه مطلقه داشته باشند؛به همین خاطر اکثریت قاطع ملت پیشاپیش خیمه‌شب‌بازی انتخابات را تحریم کرده‌اند چون به‌درستی دریافته‌اند که اصول نظام استبداد دینی، با آزادی، دموکراسی و انتخابات در تناقض است.»

آقای قدیانی همچنین تصریح کرد: «همان‌گونه که در چند به اصطلاح انتخابات قبل دیدیم آنها مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند اما مردم با هوشمندی به دعوت آنان جواب منفی دادند البته این درست است که نظام استبداد دینی در تقلّب ید طولایی دارد و خیلی راحت تقلب می‌کند، رای می‌سازد و در دستکاری آمار و ارائه آمار دروغ هم استاد است اما اکنون دیگر دستش برای مردم رو شده است.»

نظرسنجی تازه موسسه «گمان» با عنوان «نگرش ایرانیان به انتخابات ۱۴۰۲» نشان می‌دهد که ۷۷ درصد مردم در انتخابات اسفند ماه در جمهوری اسلامی شرکت نخواهند کرد.

براساس اعلام این موسسه این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ بهمن انجام گرفته و تنها حدود ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر قصد شرکت در انتخابات را داشتند.

  یاسر رحمانی‌راد به قید وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی و با تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام از زندان خرم‌آباد آزاد شد

یکی از نکات قابل توجه در این نظرسنجی این است که حدود ۳۸ درصد جامعه از زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه اسفند اطلاع نداشتند که نشان دهنده بی‌اهمیت بودن انتخابات برای این بخش از جامعه است.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از کسانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ رای داده‌اند، قصد شرکت در انتخابات امسال را ندارند.

در میان رای اولی‌ها نیز ۶۵ درصد اعلام کرده‌اند که قصد شرکت در انتخابات را ندارند.

بخشی از این نظرسنجی پاسخ به پرسش «جمهوری اسلامی: آری یا نه؟» در یک رفراندم آزاد بوده که حدود ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان «نه به جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان