• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پولاد عمروف، متهم به برنامه‌ریزی برای قتل مسیح علینژاد به آمریکا تحویل شد

پولاد عمروف، متهم به برنامه‌ریزی برای قتل مسیح علینژاد به آمریکا تحویل شد

پیام جوان: وزارت دادگستری جمهوری چک اعلام کرد مردی را که در آمریکا به برنامه‌ریزی برای قتل مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و از منتقدان شناخته‌شده جمهوری اسلامی ایران متهم شده بود، تحویل آمریکا داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که پولاد عمروف، ۳۹ ساله که دیگر گزینه‌ تجدیدنظرخواهی نداشت صبح روز چهارشنبه، دوم اسفند در فرودگاه «واسلاو هاول» پراگ به ماموران آمریکایی تحویل داده شد.

عمروف در ژانویه سال ۲۰۲۳ در جمهوری چک دستگیر شده بود.

وزیر دادگستری چک در ماه ژوئیه سال گذشته به استرداد او رای داده بود، اما این اقدام با شکایت مظنون به دادگاه قانون اساسی به تعویق افتاد که درخواست تجدیدنظرش رد شد.

دادستان‌ها گفته‌اند که عمروف ساکن جمهوری چک و اسلوونی بوده است. وزارت دادگستری چک روز چهارشنبه، دوم مهر گفت که او شهروند گرجستان است.

عمروف، همراه با رأفت امیروف و خالد مهدی‌‌اف، به دلیل مشارکت در طرح ترور مسیح علینژاد که شهروند آمریکا است به «اجیرشدن برای قتل» و «پولشویی» متهم شده‌‌اند که در صورت اثبات جرم، در مجموع ۴۰ سال زندان درپی‌دارد.

خالد مهدی‌اف در سال ۲۰۲۲ در نیویورک به خاطر پرسه زدن خارج خانه مسیح علینژاد با اسلحه تهاجمی کلاشنیکف در بروکلین دستگیر شد.

دادستان‌های آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز چهار ایرانی را متهم به توطئه برای ربودن خانم علینژاد در نیویورک کردند.

اسامی این افراد علیرضا فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی، امید نوری، و‌ نیلوفر بهادری‌فر اعلام شده بود. این افراد از سوی دادستانی به جرائمی مانند آدم‌ربایی، نقض تحریم‌ها، انتقال غیر قانونی پول، کلاهبرداری، و پولشویی متهم شدند.

از این گروه، نیلوفر بهادری‌فر در کالیفرنیا دستگیر شد، ولی سایر این افراد ساکن ایران بودند.

  واکنش فعالان سیاسی و کاربران فضای مجازی به کشته شدن پویا مولایی راد، پسر عموی مادرکیان پیرفلک

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان