• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • فواید جسمی حمام یخ برای انسان‌ها

فواید جسمی حمام یخ برای انسان‌ها

پیام جوان: همه ما می‌دانیم که وقتی جایی از بدن ضربه می‌خورد یا آسیب می‌بیند، بهتر است روی آن یخ بگذاریم. با توجه به همین قابلیت یخ در کاهش دادن التهاب است که حمام یخ نیز واکنش‌های التهابی بدن پس از ورزش را بهبود می‌بخشد.

به نقل از ایتنا، بر همین اساس است که حمام یخ در میان ورزشکاران بسیار محبوب است، زیرا به احیای عضله‌های آسیب‌دیده در حین ورزش کمک می‌کند و احیای این بافت‌های ماهیچه‌ای را هموارتر می‌کند.

همچنین، کارکرد و استقامت ورزشی را افزایش می‌دهد. حمام یخ با افزایش دادن تعداد گلبول‌های سفید می‌تواند در تقویت کارکرد دستگاه ایمنی بدن نیز نقش داشته باشد.

پیش‌ از هر چیز باید بدانید که برای سازگار شدن با حمام یخ یا حمام آب یخ «کامل» قدری زمان لازم است. معمولا حمام یخ را با پنج دقیقه‌ شروع می‌کنند. بعضی از افراد تا پانزده دقیقه هم در حمام یخ می‌مانند، اما فقط افراد باتجربه باید این مدت را امتحان کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که با آب خنک شروع کنید و سپس دمای آب را کم یا مدت حمام را افزایش دهید. بدین‌ ترتیب می‌توانید خودتان را با سرما وفق دهید.

علاوه بر همه این‌ها، نیازی نیست که از همان ابتدا پنج دقیقه در حمام یخ بمانید. حتی اگر برای باور اول توانستید سی ثانیه در یخ یا آب یخ بمانید، در واقع موفق شده‌اید.

  روش‌هایی برای کاهش درد دست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان