• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سکه تمام در محدوده ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

سکه تمام در محدوده ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در روزهای پایانی هفته قبل سطح تقاضا برای خرید سکه افزایشی شد و قیمت سکه تمام به ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. از سوی دیگر قیمت اونس طلا هم هفته قبل مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و تا ۱۹۸۵ دلار ریزش کرد؛ اما بامداد امروز در حدود ۲۰۱۳ دلار معامله شد.

فارغ از بازار سکه و طلا، قیمت تتر هم دیروز به ۵۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید؛ اما در شکست مرز ۵۶ هزار تومان ناکام ماند و درنهایت در محدوده ۵۵ هزار و ۷۱۸ تومان به فروش رسید

برخی از فعالان بازار می‌گویند اگر قیمت تتر در کانال ۵۶ هزار تومان تثبیت دهد می‌تواند تا میانه‌های این کانال نوسان دهد و این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از موضوعاتی که عده‌ای از معامله‌گران همچنان به آن توجه دارند بحث عرضه اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد است. این اوراق پس از نوسان هیجانی بازار از چهارشنبه ۱۱ بهمن آغاز شد و اگر چه توانست تب هیجانی بازار را کنترل کند اما انتقادهایی نیز نسبت به این اقدام در میان معامله‌گران وجود دارد.

برخی از تحلیلگران منتقد مدعی شدند که این سیاست پولی از سوی بانک مرکزی موجب شده خریداران سهام با نگرانی نسبت به خرید اقدام کنند. در واقع از نگاه این دسته گواهی سپرده با سود ۳۰ درصد از سوی بانک مرکزی شناوری نقدینگی در بازار سرمایه را با مشکل مواجه می‌کند.

با این حال خبر دیگر قابل توجه برای معامله گران، اعلام زمان برگزاری جلسه جدید حراج شمش است. مرکز مبادله ارز و طلای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است هشتمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز یکشنبه مورخ ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

  سکه کانال ١٠ میلیونی را پس گرفت

در شرایط فعلی و با توجه‌ به اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا نیمه کانال ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان