• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • خطبه‌های نماز جمعه زاهدان: انتقاد تند مولوی عبدالحمید از گزینش مدیران و سیاست‌های نظام

خطبه‌های نماز جمعه زاهدان: انتقاد تند مولوی عبدالحمید از گزینش مدیران و سیاست‌های نظام

پیام جوان: مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن، به روند گزینش مدیران و مسئولان در جمهوری اسلامی انتقاد شدید کرد.

او با اشاره به اختلاس‌های اخیر، گفت: «این افراد کسانی هستند که در گزینش‌ها صلاحیت‌شان تأیید شده و مدعی التزام به اسلام بوده‌اند.»

مولوی عبدالحمید همچنین از حذف افراد شایسته و توانمند در انتخابات و روند تعیین صلاحیت‌ها انتقاد کرد و گفت: “نظامیان نمی‌توانند کشور را اداره کنند.”

او سیاست‌های جاری کشور را به بن‌بست رسیده دانست و گفت: “با وجود اعتراضات مردم، این سیاست‌ها تغییر نکرده و مردم روحیه خود را از دست داده‌اند.”

امام جمعه زاهدان با اشاره به اعتراضات سراسری و بی‌پاسخ ماندن خواسته‌های معترضان، گفت: “انتظار می‌رفت به خواسته‌های به‌حق مردم توجه شود، اما چنین نشد.”

او همچنین بر ضرورت حفظ حرمت زنان در ایران تأکید کرد و گفت: “هیچ ماموری حین بازداشت زنان حق ندارد به آنها اهانت کند. حتی اگر زنان حجاب را رعایت نکرده باشند، باید حرمتشان حفظ شود.”

مولوی عبدالحمید به برخورد نامناسب با زنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها اشاره کرد و گفت: “باید کرامت انسانی زنان حفظ شود و حق دفاع و انتخاب آزادانه وکیل داشته باشند.”

مولوی عبدالحمید از جمله برجسته‌ترین منتقدانی است که هر هفته در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان از رهبران جمهوری اسلامی و سیاست‌های حاکم بر کشور انتقاد می‌کند.

راهپیمایی‌های اعتراضی پس از نماز جمعه هر هفته در زاهدان از هشتم مهر سال ۱۴۰۱ و پس از شلیک ماموران به نمازگزاران و کشته و زخمی شدن صدها نفر، برگزار شده است.

تاکنون تلاش نیروهای جمهوری اسلامی برای ممانعت از برگزاری این راهپیمایی‌ها به جایی نرسیده است و گاه برای حفاظت جان حاضران و به درخواست مولوی عبدالحمید، این راهپیمایی‌ها به سکوت برگزار می‌شود.

  مولوی عبدالحمید خواستار شفاف‌سازی در مورد مرگ سپهر شیرانی شد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان