• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • شبکه اجتماعی ایکس نشانه‌های آبی و طلایی را از حساب‌ کاربری رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی حذف کرد

شبکه اجتماعی ایکس نشانه‌های آبی و طلایی را از حساب‌ کاربری رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی حذف کرد

پیام جوان: شرکت شبکه اجتماعی ایکس، که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد، پنجشنبه ۲۶ بهمن نشانه‌های آبی و طلایی را از حساب‌ کاربری رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی، از جمله پرس تی‌وی، تسنیم و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا حذف کرد.

به نقل از صدای آمریکا، تاییدیه‌های آبی در ایکس نشان‌دهنده حساب‌هایی هستند که هزینه پرداخت می‌کنند و رنگ طلایی مختص سازمان‌های رسمی است.

این اقدام با اعتراض جمهوری اسلامی روبرو شد، به طوری که شبکه خبری پرس تی‌وی، آنرا ناشی از «فشار لابی اسرائیل» خواند.

پروژه شفافیت فناوری مستقر در واشنگتن روز چهارشنبه در گزارشی از مدیران «ایکس» برای ارائه «خدمات ممتاز و پولی» به حساب‌های وابسته به حکومت ایران انتقاد کرد و یادآور شد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در سپتامبر سال گذشته پرس تی‌وی، تسنیم و رسانه‌های وابسته به آنها را تحریم کرده است.

این پروژه همچنین اعلام کرد ۲۸ حساب مرتبط با حزب‌الله لبنان، رسانه‌های حکومتی ایران و روسیه را در ایکس شناسایی کرده که علامت‌ آبی یا طلایی دارند.

براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ها به طور کلی هر‌گونه معامله‌ای را توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده با افراد یا سازمانهای تحریم شده ممنوع می‌کند.»

زمانی که ایکس با نام توییتر شناخته می‌شد، به صورت رایگان تاییدیه حساب ارائه می‌داد. ایلان ماسک، پس از خرید این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ دریافت علامت تاییدیه آبی را به پرداخت هزینه منوط کرد.

  جک دورسی، مدیرعامل توییتر استعفا داد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان