اتهام مدیرعامل دیجی‌کالا: توهین به مقدسات

پیام جوان: مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری امروز خود اتهام مدیرعامل دیجی‌کالا را «توهین به مقدسات» عنوان کرد.

وی گفت که مسعود طباطبایی، مدیرعامل این شرکت، پس از سپردن وثیقه آزاد شده و پرونده او در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

بازداشت طباطبایی در روز ۲۲ بهمن، پس از چند روز جنجال در فضای مجازی بر سر فروش لیوان‌هایی با نام «فاطمه زهرا» صورت گرفته بود.

در پی این جنجال‌ها، قوه قضائیه در ۱۹ بهمن ماه علیه دیجی‌کالا به دلیل آنچه «تبلیغات و تصاویر توهین‌آمیز» خوانده شد، اعلام جرم کرد و برای این شرکت پرونده تشکیل داد.

این اولین بار نیست که دیجی‌کالا با مشکلاتی از این دست مواجه می‌شود. تابستان امسال نیز دو دفتر این شرکت به دلیل پوشش اختیاری برخی از کارمندان زن پلمب شده بود، اما پس از اعلام «التزام به رعایت قوانین و مقررات» جمهوری اسلامی از سوی مدیران شرکت، رفع پلمب شدند.

دیجی‌کالا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است که در زمستان ۱۳۸۵ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به عنوان یکی از نمادهای تجارت الکترونیک در ایران شناخته می‌شود.

بازداشت مدیرعامل دیجی‌کالا و تشکیل پرونده برای این شرکت، بار دیگر موضوع آزادی بیان و فعالیت‌های اقتصادی در ایران را به چالش کشیده است.

فعالان مدنی و اقتصادی معتقدند که چنین برخوردهایی می‌تواند به فضای کسب و کار در ایران آسیب برساند و سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در این کشور دلسرد کند.

آنها همچنین می‌گویند که برخورد با پدیده‌هایی مانند «توهین به مقدسات» باید از طریق روش‌های قانونی و با رعایت حقوق افراد صورت گیرد.

در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که روند رسیدگی به پرونده دیجی‌کالا به چه صورت خواهد بود و آیا این شرکت به اتهامات وارده محکوم خواهد شد یا خیر.

  French officials say centuries-old inscription on rock is a 'mystery,' offer reward to decipher it

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با افزایش نارضایتی‌های عمومی مواجه بوده است. بسیاری از مردم ایران معتقدند که آزادی‌های مدنی و اجتماعی در این کشور به شدت محدود شده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که برخوردهای اخیر با فعالان اقتصادی و مدنی می‌تواند به تشدید نارضایتی‌ها در ایران منجر شود.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان