• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • متیو میلر: آمریکا از عملیات نظامی در رفح که بطور قابل قبولی جمعیت غیرنظامیان را مد نظر نگیرد، پشتیبانی نمی‌کند

متیو میلر: آمریکا از عملیات نظامی در رفح که بطور قابل قبولی جمعیت غیرنظامیان را مد نظر نگیرد، پشتیبانی نمی‌کند

پیام جوان: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید دولت بایدن از اسرائيل انتظار دارد اگر مصمم است به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله کند باید از پیش، تمام برنامه‌ریزیهای لازم را انجام دهد.

به نقل از صدای آمریکا، متیو میلر، این برنامه‌ریزی را هم شامل مسئله انسانی و هم نظامی دانست و در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۲۳ بهمن، تأکید کرد که دولت بایدن «از عملیات نظامی در رفح که بطور قابل قبولی جمعیت بیش از یک میلیون نفری غیرنظامیان را مد نظر نگیرد، پشتیبانی نمی‌کند».

او افزود که علاوه بر این، از نظر آمریکا طرح اسرائیل برای تأمین امنیت جان این جمعیت باید قابلیت اجرا هم داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، هفته گذشته همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در کشورش گفت دستور آماده باش برای حمله به شهر رفح را داده است.

به‌ گفته میلر موضع دولت بایدن در دیدارهای بلینکن با مقامات سیاسی و نظامی اسرائيل خیلی صریح منتقل شده است.

دفتر نخست وزیری اسرائيل پیشتر اعلام کرد که گروه حماس هنوز ۴ گردان نیرو در رفح دارد و اسرائیل بدون از بین بردن آن نیروها به هدف خود دست پیدا نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد که حمله روز یکشنبه اسرائيل در رفح بخشی از عملیات گسترده‌ای که قرار بوده صورت بگیرد، نیست زیرا هنوز اسرائیل طرحی برای این حمله نریخته و قرارست آمریکا پس از تکمیل طرح عملیات نظامی اسرائیل، آن را مطالعه کند.

  متیو میلر ادعاهای مربوط به توافق موقت ایران و آمریکا را رد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان