• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مقامات قضایی به جای مناظره، وکیل محمد قبادلو را به دادسرای رسانه احضار کردند

مقامات قضایی به جای مناظره، وکیل محمد قبادلو را به دادسرای رسانه احضار کردند

پیام جوان: امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، پس از دعوت قوه قضاییه به مناظره در رسانه در خصوص پرونده محمد قبادلو، از احضار همکارش مهدخت دامغان‌پور به دادسرای رسانه خبر داد.

رئیسیان در توییتی نوشت: “ما در خصوص اجرای حکم قصاص محمد قبادلو، قوه قضاییه را به مناظره در رسانه دعوت کردیم، اما آنها محاکمه در دادسرای رسانه را ترجیح دادند.”

دامغان‌پور، دیگر وکیل قبادلو، پیش از این با اشاره به ایرادات و شبهه‌های متعدد در این پرونده، قصاص او را “ناعادلانه” و “موجب ذبح قانون و شرع” و “بی‌اعتبار کردن دستگاه قضایی” دانسته بود.

او همچنین به محرومیت موکلش از ملاقات آخر با خانواده‌اش و دروغ‌گویی مسئولان زندان در روز اعدام اشاره کرده و گفته بود که قبادلو در “مخفیانه‌ترین شکل ممکن” اعدام شده است.

محمد قبادلو، معترض ۲۴ ساله دارای اختلال دوقطبی، به اتهام قتل یک مامور نیروی انتظامی به نام فرید کرم‌پور حسنوند، سوم بهمن به دست قوه قضاییه اعدام شد.

خانم دامغان‌پور از جمله اشکالات این پرونده را بی‌توجهی مقامات قضایی به بیماری اختلال دوقطبی قبادلو و عدم دسترسی به مستندات مربوط به چگونگی کشته‌شدن مامور نیروی انتظامی ذکر کرده بود.

این احضار در حالی صورت می‌گیرد که اعدام قبادلو با انتقادات گسترده‌ای از سوی فعالان حقوق بشر و مدافعان حقوق مدنی مواجه شده است.

بر اساس گزارش VOA

  نخستین مناظره تلویزیونی میان دونالد ترامپ و جو بایدن

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان