• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دومین سهمیه المپیک تیراندازی ایران توسط دختری بدست آمد که تنها ۶۶۶ روز از شروع ورزش تیراندازی‌اش می‌گذشت

دومین سهمیه المپیک تیراندازی ایران توسط دختری بدست آمد که تنها ۶۶۶ روز از شروع ورزش تیراندازی‌اش می‌گذشت

پیام جوان: دومین سهمیه المپیک تیراندازی ایران توسط دختری بدست آمد که تنها ۶۶۶ روز از شروع ورزش تیراندازی‌اش می‌گذشت.

به گزارش ایسنا، شرمینه چهل امیرانی در مسابقات قهرمانی جهان باکو در ماده تفنگ بادی پنجم شد و دومین دخترتیرانداز ایران لقب گرفت که راهی المپیک پاریس خواهد شد. او در حالی که تنها ۶۶۶ روز بود که این رشته را آغاز کرده بود توانست در اولین حضور ملی‌اش صاحب مدال نقره میکس و همچنین صاحب سهمیه المپیک شود.

چهل امیرانی در ۲۲ سالگی و بعد از کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه امیرکبیر برای اولین بار (از آبان ۱۴۰۰) سلاح بدست گرفت. او بعد از گذشت چند ماه در لیگ دسته یک قهرمان شد. همین قهرمانی و همچنین انتخابش به عنوان برترین‌های سال ۱۴۰۱ پل ورودش به تیم ملی بود.

مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) چین اولین حضور بین المللی چهل امیرانی بود. هرچند که او نتوانست در فینال به مدال برسد اما همین صعودش به فینال اعتماد کادر فنی تیم ملی تیراندازی را جلب کرد و بلافاصله راهی مسابقات قهرمانی جهان باکو شد. او با استعدادش توانست در اولین حضورش در تیم ملی تیراندازی ایران با کسب عنوان پنجمی صاحب سهمیه المپیک و همچنین صاحب مدال نقره میکس شود.

شرمینه چهل‌امیرانی که تنها به فاصله یک سال و ۱۰ ماه بعد از شروع این رشته صاحب سهمیه المپیک شده اکنون تنها رویایش قرارگیری روی سکوی المپیک و بالا رفتن پرچم ایران است.

  تایید حضور کاپیتان تیم ملی ایران در تیم پالمای اسپانیا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان