• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بحران در صنعت گردشگری ایران: لغو تورهای ورودی، بیکاری گسترده و خروج راهنمایان گردشگری

بحران در صنعت گردشگری ایران: لغو تورهای ورودی، بیکاری گسترده و خروج راهنمایان گردشگری

پیام جوان: مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری از افت شدید تورهای ورودی به ایران خبر داده و می‌گوید که برنامه‌های جذب گردشگران چینی با جنگ غزه و اتفاقات سیاسی لغو شده است.

مسلم شجاعی با اشاره به تاثیر مستقیم جنگ غزه و اتفاقات سیاسی بر گردشگری ایران، می‌گوید که تا عید ۱۴۰۳ تور ورودی به ایران نداریم و به جز کشورهای اروپایی و آمریکایی، چینی‌ها و روس‌ها نیز تورهای خود به ایران را بطور کامل لغو کرده‌اند.

به گفته او، آژانس‌های گردشگری نیز از لغو کامل تورهای خود برای سال نو چینی خبر داده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز محسن حاجی‌سعید، رئیس هیات مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران از خروج ۳۰ درصد راهنمایان گردشگری از صنعت یا از کشور خبر داده بود.

ابراهیم پورفرج، رئیس انجمن تورگردانان ایران نیز از تعطیلی صنعت گردشگری و بیکاری گسترده فعالان این جامعه در پی توقف سفر گردشگران خارجی به ایران خبر داده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ورود گردشگران خارجی به ایران پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نزدیک به صفر شده بود.

رویکردهای جمهوری اسلامی، بازداشت گردشگران خارجی و شهروندان دو تابعیتی با هدف تحت فشار قرار دادن کشورهای غربی و محدودیت‌های مختلف ایدئولوژیک از جمله عوامل بحران در صنعت گردشگری در ایران است.

در همین راستا، دولت جمهوری اسلامی در اوایل بهمن ماه صدور ویزا توریستی برای شهروندان ۲۸ کشور را یک‌طرفه لغو کرد و تنها چهار کشور اروپایی کرواسی، صربستان، بوسنی و بلاروس را در فهرست کشورهایی قرار داد که شهروندانش می‌توانند بدون اخذ ویزا به ایران سفر کنند.

  German arrests as police attack dark web drugs market

در شرایطی که صنعت توریسم ایران با بحران مواجه است، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی در واکنش به پلمب مراکز گردشگری به دلیل رعایت نشدن حجاب اجباری، گفته بود: «فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است.»

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان