• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • لغزش لفظی جدید بایدن و تشدید نگرانی‌ها درباره حافظه او

لغزش لفظی جدید بایدن و تشدید نگرانی‌ها درباره حافظه او

پیام جوان: لغزش لفظی جدید جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در به کار بردن نام اشتباه برای رهبران جهان، نگرانی‌ها را درباره حافظه او افزایش داده و سوژه جدیدی برای حملات رقبای جمهوریخواه او شده است.

در این گاف جدید، آقای بایدن در یک کنفرانس خبری، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر را به اشتباه “رئیس‌جمهوری مکزیک” نامید.

این سومین بار در هفته‌های اخیر است که آقای بایدن در نام بردن از رهبران جهان دچار اشتباه می‌شود. او پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را با فرانسوا میتران، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، و نیز هلموت کوهل و آنگلا مرکل، صدراعظم‌های پیشین آلمان را اشتباه گرفته بود.

این لغزش‌های لفظی در حالی اتفاق می‌افتد که آقای بایدن ۸۰ ساله است و مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا به حساب می‌آید. رقبای جمهوریخواه او از این موضوع برای زیر سوال بردن توانایی ذهنی او برای رهبری کشور استفاده می‌کنند.

جیسون میلر، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: «بایدن در ماه انتخابات با دقت‌تر از قبل نخواهد شد».

نیکی هیلی، دیگر نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، نیز خواستار انجام “آزمون صلاحیت ذهنی” توسط بایدن و انتشار نتایج آن شده است.

خانم هیلی گفت: «کاخ سفید، خانه سالمندان با پول مالیات دهندگان نیست. برای اکثر آمریکایی‌ها روشن است که بایدن فاقد ظرفیت لازم ذهنی برای انجام اقداماتی مؤثر به عنوان رئیس‌جمهوری است.»

گاف‌های اخیر آقای بایدن در حالی رخ می‌دهد که او به دلیل عدم رعایت نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده و ضعف حافظه‌اش تحت فشار قرار دارد.

در گزارش رابرت هر، بازپرس ویژه، که اخیراً منتشر شده، به نمونه‌هایی اشاره شده است که نشان می‌دهد جو بایدن قادر به یادآوری لحظات مهم زندگی خود، از جمله زمان مرگ پسرش “بو” نیست.

  دانشجویان المپیادی بورسیه می شوند

آقای بایدن این موضوع را رد کرده و می‌گوید حافظه او خوب است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، لغزش‌های لفظی و نگرانی‌ها درباره حافظه بایدن می‌تواند به چالشی جدی برای او تبدیل شود.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان