• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بازداشت و انتقال نامعلوم چهار تن از کارکنان “فردای اقتصاد”

بازداشت و انتقال نامعلوم چهار تن از کارکنان “فردای اقتصاد”

پیام جوان: منابع خبری گزارش می‌دهند که چهار تن از کارکنان رسانه “فردای اقتصاد” که روز دوشنبه ۱۶ بهمن در ساختمان تحریریه بازداشت و محبوس شده بودند، از روز جمعه ۲۰ بهمن به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

تاکنون از سرنوشت مهرداد عسگری، علی تسنیمی، نیکان خبازی، روزنامه‌نگار و بهزاد بهمن‌نژاد، قائم مقام سردبیر “فردای اقتصاد” خبری در دست نیست و مشخص نیست که ماموران حکومتی آنها را به کجا برده‌اند.

مریم شکرانی، دبیر اقتصادی روزنامه شرق در توییتر خود نوشته است که این افراد “تاکنون با خانواده تماسی نداشته‌اند” اما علی میرزاخانی، سردبیر این رسانه، “به خانه برگشته است.”

در پی حمله ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی به تحریریه “فردای اقتصاد” که رسانه‌ای تصویری است، مقامات حکومتی ضمن توقیف اموال روزنامه‌نگاران، برای ساعاتی از خروج آنها از ساختمان جلوگیری کردند.

پس از آن گزارش بازداشت مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار باسابقه مخابره شد؛ خبری که رسانه “اعتمادآنلاین”‌ آن را “احتمالا” مربوط به چهارشنبه ۱۱ بهمن اعلام کرد.

خبرگزاری میزان، رسانه وابسته به قوه قضاییه، در واکنش به خبر بازداشت مهدی افشار نیک مدعی شده که “هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری در این پرونده” وجود ندارد و بازداشت “یک خبرنگار سابق اقتصادی” و “بازرسی دفتر کار یک سایت خبری” که خبرهای اقتصادی منتشر می‌کند با “دلایل کاملا مغایر با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای صورت گرفته است.”

حساب‌های رسمی رسانه “فردای اقتصاد” در شبکه‌های اجتماعی از ظهر دوشنبه ۱۶ بهمن تا کنون به‌روزرسانی نشده است.

جمهوری اسلامی سابقه بازداشت گروهی و برخورد با فعالان رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد. پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در واکنش به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت “گشت ارشاد”، برخورد جمهوری اسلامی با فعالان رسانه‌ای بیشتر شده است.

  بی‌خبری از وضعیت مهدی افشارنیک، خبرنگار بازداشتی، پس از گذشت بیش از یک هفته

از وضعیت بحرانی معیشت در ایران و فشارهای اقتصادی و اجتماعی به‌عنوان عوامل شروع دور جدید اعتراضات نام برده می‌شود و نهادهای امنیتی به روش‌های مختلف سعی در مدیریت شرایط دارند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان