• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • قابل توجه‌ترین به روز رسانی‌ها در ویندوز ۱۲

قابل توجه‌ترین به روز رسانی‌ها در ویندوز ۱۲

پیام جوان: گزارش‌های فنی حاکی از آن است که مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۲ را در نیمه دوم سال جاری و به طور خاص در سپتامبر آینده عرضه خواهد کرد، اگرچه این شرکت چند ملیتی به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده است.

قابل توجه‌ترین به روز رسانی‌ها

براساس برخی اخبار درز یافته می‌گویند که «ویندوز ۱۲» قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را شامل می‌شود، به گونه‌ای که هوش مصنوعی را به جای داشتن نوار کناری «Copilot» در هر قسمت از آن ادغام می‌کند، زیرا می‌تواند اسناد و فایل‌های کاربر را پیدا کند و همچنین توانایی ایجاد یک برنامه زمانی خاص برای کاربر را داراست.

از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توان به توانایی فوق‌العاده رزولوشن برای بهبود کیفیت ویدیو‌ها و بازی‌ها در رایانه شخصی اشاره کرد و همچنین از هوش مصنوعی برای ایجاد افکت اختلاف منظر برای عکس‌های کاربر هنگامی که آن‌ها به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ گرفته می‌شوند، استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌ها شامل یک رابط کاربری جدید نیز باشند، به‌خصوص که «مایکروسافت» به‌طور ناخواسته مفهومی را برای «ویندوز ۱۲» نشان داده و تغییرات جالبی از جمله نوار وظیفه شناور و برخی از نماد‌های سیستم مانند نشانگر‌های Wi-Fi و باتری، به همراه ویجت آب و هوا را معرفی کرده که اکنون در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند.

سایر تغییرات شامل صفحه قفل جدید، رابط کاربری بهینه‌سازی شده برای ورود به سیستم برای دستگاه‌های لمسی و مرکز اعلان‌های جدیدی است که می‌تواند اعلان‌ها را بر اساس مخاطب و نه فقط بر اساس برنامه گروه‌بندی کند.

همچنین انتظار می‌رود که کاربر بتواند به جای استفاده از پنل اختصاصی ویجت ها، ویجت‌ها را به دسکتاپ پین کند، به خصوص که اخیراً گزارش شده است که منوی Start تغییراتی را شاهد خواهد بود.

  تصمیم مایکروسافت برای حضور قدرتمندانه در دنیای متاورس با خرید اکتیویژن

بهره وری انرژی

ویندوز ۱۲ بر ویژگی‌های جدید انرژی تمرکز دارد. طبق گزارش‌ها بهبود‌هایی در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد که می‌تواند عمر باتری را تا ۵۰ درصد فزایش دهد و همچنین از قابلیتی برخوردار است که به رایانه اجازه می‌دهد باتری خود را هنگام اتصال به منابع تجدیدپذیر شارژ کند که این خود باعث کاهش انتشار کربن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان